מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: סחטו באיומים אדם אשר "המציאו" לו חוב של כמיליון שקלים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום כנגד אימסעיל אל ג'ארושי (28) מרמלה, אלירן חובלאשוילי (36) מאשדוד ויניב חובלאשוילי (33) מאשדוד, בגין סחיטה באיומים של אדם אשר הצמידו לו חוב של קרוב למיליון שקלים שלא היה חייב בו, איימו עליו וסחטו אותו על מנת להוציא ממנו את הכסף שדרשו.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אורי רינצקי, במהלך שנת 2018, התקשר המתלונן עם שותף עסקי, כיוון שלשותף היו חובות כספיים נדרש המתלונן לשלם סך של 110 אלף ₪. זמן קצר לאחר התשלום נודע לאל ג'ארושי כי המתלונן שילם כסף ליריבו הפלילי. לאור האמור זומן המתלונן לפגישה בלוד ובעקבותיה לפגישה בבית בכפר ג'ואריש אליה זומנו גם האחים אלירן ויניב חובלאשוילי ויריבו של אל ג'ואריש (לו שילם המתלונן בעבר). במהלך הפגישה, לאחר שאל ג'ואריש טען כי הוא סבור שגם לו מגיע תשלום כספי, יישבו לכאורה הצדדים את המחלוקות והמתלונן סבר כי בכך תמה מעורבותם של הנאשמים.

על אף האמור, מספר חודשים לאחר הפגישה התקשר אל ג'ארושי למתלונן והודיע לו כי עליו לשלם, תוך שהוא מציין שלא מעניין אותו מהיכן ישיג את הכספים שהוא דורש ממנו, אם בהלוואות או במכירת בית מגוריו, ואיים עליו "הפעם אתה תביא לי את הכסף ולא – נתקדם". מספר ימים לאחר שיחה זו, נדרש המתלונן להגיע לפגישה בקרבת ביתו של אל ג'ארושי. במהלך הפגישה מסר אל ג'ארושי כי הוא נפגע מכך שהמתלונן שילם ליריבו ולפיכך דרש מהמתלונן סך של 700,000 ש"ח, תוך שהוא מאיים עליו שבאם לא ישלם לו את הכסף הוא יפגע בו, באומרו לו ש"הפעם הוא לא מכבד והוא מתכוון ללכת עד הסוף". המתלונן, המפוחד והמאוים, הצליח להפחית את הדרישה הכספית ל 300,000 ₪ "בלבד" – 150 אלף ₪ בתשלום מידי ועוד 150 אלף ש"ח בתשלומים. בהמשך, ולאחר שהמתלונן לא הצליח לשלם את שנדרש ממנו, המשיך אל ג'ארושי במסכת האיומים כלפיו, בין היתר באמצעות הודעות טקסט לטלפון הנייד של המתלונן בהן כתב בין היתר: "… יא בן שר**טה אתה מחובר ולא עונה ", "עדיף לך להתקשר לפני שאני אגיע אליך הביתה". בהמשך הצטרפו למסכת האיומים והסחיטה כלפי המתלונן גם הנאשמים האחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באחת הפעמים יזמו אלירן ויניב חובלאשוילי פגישה במסעדה בעיר אשדוד במהלכה הבהירו למתלונן כי הם "הסניף" של אל ג'ארושי באשדוד וכי לא יניחו לו עד אשר ישלם את חובו. במהלך הפגישה הוצע למתלונן להקים ביחד עם אל ג'ארושי חברת ניקיון בעיר אשדוד במטרה לפייסו. לאחר מכן, הוגש למתלונן טלפון נייד כשמעברו השני של הקו היה אל ג'ארושי, אשר שב ואיים על המתלונן ובני משפחתו וטען כי ירצח את אשתו באמרו לו "כשאני אפרק את אשתך אתה תרוץ אחרי לשלם לי את הכסף". כמו כן אמר למתלונן כי עדיף לו לשלם את סכומי הכסף המבוקשים "בטרם יאבד מישהו קרוב" וכן הוסיף ואיים: "אם אמא שלך חושבת שמשטרת ישראל יכולה לעזור לה אז לי יש צבא מאחורי, אל תנסה אותי ואל תבדוק אותי".

במטרה לדחוק בו הבהירו הנאשמים חובלאשוילי למתלונן כי אל ג'ארושי "הוא בן אדם שלא מספר סיפורים", כי מעולם לא ראו אותו כל כך עצבני, ואם לא יעשה כדרישתו אז עדיף למתלונן לעזוב עם בני משפחתו את ביתו, כדי שלא "יקבל צרור או רימון הביתה". בהמשך עמדו הנאשמים חובלאשוילי בקשר טלפוני עם המתלונן, במהלכו המשיכו במסכת הסחיטה והאיומים ושבו ודחקו בו לשלם את סכומי הכסף שאל ג'ארושי דרש ממנו. בין היתר איימו הנאשמים חובלאשווילי כי ישברו את הטלפון הנייד של המתלונן לפי דרישת אל ג'ארושי על מנת לוודא שלא ישאיר תיעוד להודעות הטקסט המאיימות ששלחו אליו. בהמשך הציבו הנאשמים חובלאשוילי למתלונן אולטימטום, שעליו לשלם את סכומי הכסף המבוקשים לאל ג'ארושי. בין היתר אמרו למתלונן: "תתחיל, תתחיל להזרים,…אל תכנס לכותרות הראשיות אח שלי…". בחודש ספטמבר האחרון, בעקבות התערבות המשטרה, נעצרו הנאשמים חובלאשוילי ובהמשך, אותר ונעצר ביום גם אל ג'ארושי.

במקביל לכתב האישום, הוגשה בבקשת הארכת המעצר ציין עו"ד רינצקי כי: "קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיבים יסכן את בטחון הציבור, ובעיקר את שלומו של המתלונן ובני משפחתו". עוד צוין כי: "המשיבים חברו ביחד למסכת סחיטה ואיומים של המתלונן, תוך דרישה לתשלום סכומי כסף של מאות אלפי ש"ח, ללא כל הצדק חוקי. הנאשמים איימו על המתלונן בפגיעה בו ובבני משפחתו, התנהלו בצורה מאיימת ודורסנית, השתמשו באיומים מפורשים ומרומזים, תוך קביעת סדי זמנים לתשלום והצבת אולטימטום למתלונן".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח