מבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף עומר טישלר נכנס לתפקיד ראש להק מבצעי אוויר

תת-אלוף עומר טישלר נכנס לתפקיד ראש להק מבצעי אוויר במקומו של תת-אלוף איל גרינבוים אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש מטה חיל האוויר. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (רביעי) במחנה "רבין" (הקריה), בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובהשתתפות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "איל, עמדת בראש המטה המבצעי בשנים בהן הכח האווירי נטל חלק ביותר ויותר משימות, ביותר יבשות ובמרחב יותר מאוים. ביחד –  ידענו לעשות שימוש בכח האווירי בכדי לממש את יעדיו האסטרטגיים של צה״ל ולשפר את מצבה הבטחוני של ישראל. יש ביכולתך לחבר בין האסטרטגיה לדרך הפעולה הטקטית ולעשות זאת בקור רוח ובתבונה. בעוד חודשים בודדים תהפוך לראש מטה החיל ותגלה עולם חדש ומרתק. טישלר, תיכנס לתפקידך בעוד רגעים אחדים, אתה מפקד, לוחם ואדם. באמתחתך נסיון שדה ומטה, הדרכה ומבצעים. הנסיון והכישורים שלך עומר, ביחד עם הסיוע שתקבל מאלו היושבים כאן ומעמיתיך באגפים, בפיקודים ובזרועות – יסייעו לך בתקופה של מזרח תיכון משתנה וכח אווירי פעיל ומשפיע. מכובדיי, עשייתכם משמעותית, משפיעה וראויה להערכה רבה. אני גאה בכל אחת ואחד מכם ומאחל לכולנו הצלחה ושנה טובה".

ראש להק מבצעי אוויר
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש להק מבצעי אוויר היוצא, תת-אלוף איל גרינבוים: "היום אני מסיים שנתיים של פיקוד על המטה המבצעי, שנתיים מלאות אתגרים מבית ומחוץ. שנתיים של תהפוכות בישראל, במזרח תיכון ובעולם. חווינו יחד את מרכזיותו של חיל האוויר בעיצוב מרכיבי הביטחון הלאומי. פעלנו יחד בדיוק יוצא דופן, בהגנה ובהתקפה, הוצאנו לפועל אופרציות ומבצעים מורכבים בכלל הזירות והמימדים, תוך שאנחנו מביאים לידי ביטוי את יכולותיו של חיל האוויר והשפעתו על עוצמתו של צה״ל. ראיתי אתכם פעם אחר פעם בשליחותכם, נכחתי בשעות הארוכות שהקדשתם, ידעתי עליכם, אנשי המילואים שתמיד תתייצבו בעת קריאה. נשות ואנשי המטה המבצעי, תודה. תודה על לקיחת אחריות, על המסירות, על עבודה בשיתוף פעולה מתוך שליחות והבנה עמוקה על משמעות עשייתכם לביטחון מדינת ישראל, יום יום, שעה שעה.
מפקד חיל האוויר, תודה על ההכוונה ועל חופש הפעולה. על החופש להוביל, לפעול ולהשפיע כשאני יודע שאתה איתי, נותן לי גיבוי. טישלר, אתה נכנס לתפקיד מרכזי ביכולת להשפיע ולהוביל את חיל האוויר. יודע שאתה מוכן לכך, אני לרשותך. המשיכו לגלות אחריות, המשיכו בשליחותכם. גאה בכם, מצדיע לכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש להק מבצעי אוויר
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש להק מבצעי אוויר הנכנס, תת-אלוף עומר טישלר: "די להביט על התקופה האחרונה על מנת להבין את רוחב היריעה, את העומק, מגוון הזירות ומורכבות הפעילות אותה מתכנן ומוציא לפועל המטה המבצעי. יותר הגנה, התקפה, איסוף, סיוע ומשולבים, חילוץ והצלה, ל״א ומיוחדים. יותר שותפויות שאיתן מנצחים ויותר שיתוף פעולה בינלאומי פורץ גבולות ומדינות. אנשי הלהק, ממש לא מובן בעיני שקבוצה מצומצמת כל כך מפעילה את חיל האוויר כולו ומחזיקה על כתפיה הלכה למעשה, אחריות כבדה כל כך. כל שתיארתי והרבה למעלה מזה הובל בשנתיים האחרונות על ידי תא"ל איל גרינבוים. בחוכמה רבה פיקדת, סינכרנת והכוונת את המטה המבצעי כולו. בשם כל אנשי הלהק והמטה המבצעי, אני רוצה לומר לך תודה. מפקד חיל האוויר, אני מודה לך על האמון, ההכוונה וההזדמנות להוביל את להק מבצעי אוויר, אני ניגש לתפקיד בחרדת קודש. אני רוצה להודות לכל השותפים מכלל הזרועות והגופים, מה שמחבר את כולם היא ההבנה שחייבים לפעול יחד למען מטרה אחת. זו זכות עצומה עבורי להצטרף אליכם".

ראש להק מבצעי אוויר
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף איל גרינבוים: נולד בשנת 1972 והתגייס בשנת 1991 לקורס טיס.
2007-2009 – שירת כמפקד טייסת "חוד החנית".
2009-2012 – שירת כמפקד טייסת "הפטישים".
2012-2013 – שירת כראש מחלקת המבצעים בחיל האוויר.
2014-2016 – שירת כמפקד בסיס חיל האוויר "חצור".
2016-2019 – שירת כמפקד בסיס חיל האוויר "נבטים".
2019- 2021 – שירת כראש להק מבצעי אוויר.
תת-אלוף איל גרינבוים הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת "בן-גוריון" ותואר שני במדעי החברה מטעם המכללה לביטחון לאומי ואוניברסיטת חיפה. תת-אלוף גרינבוים נשוי ואב לשלושה.

קורות חייו של תת-אלוף עומר טישלר: נולד בשנת 1975 ,התגייס בשנת 1993 לקורס טיס והשתחרר
בשנת 2007 .בשנת 2009 חזר לשירות צבאי סדיר.
2011-2013 – שירת כמפקד טייסת "נשר הזהב".
2013-2015 – שירת כמפקד טייסת "העטלף".
2015-2016 – שירת כראש ענף במטה המבצעי בחיל האוויר.
2016-2017 – שירת כראש מחלקת ההשתתפות בלהק ההשתתפות והמסוקים.
2017-2018 – שירת כמפקד בית הספר לטיסה.
2018-2021 – שירת כמפקד בסיס חיל האוויר "נבטים".
תת-אלוף עומר טישלר, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המדינה מטעם המכללה לביטחון לאומי ואוניברסיטת חיפה. תת-אלוף טישלר נשוי ואב לשלושה.

Back to top button