מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף עומרי דור נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר פלמחים

טקס חילופי מפקדי בסיס נערך הערב (שלישי) בבסיס "פלמחים", בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ובהשתתפות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף עומרי דור נכנס לתפקיד כמפקד הבסיס, במקומו של תת-אלוף יואב עמירם, אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "מהמקום שאמור להיות פסטורלי עם מרחב לפיתוח תיירותי וחינוכי, אצלנו בבסיס פלמחים משגרים לויינים ומבצעים ניסויים עתירי אנרגיה. בפלמחים פועל מערך כטמ״ם פורץ דרך וממש מכאן מפקדים על מערך הגנ״א רב – שכבתי שהוא חלוץ עולמי. מכאן מזנקים לחילוץ, פינוי או הטסת כוחות ומתוך רצועת החוף הזו ממריאים מסוקים כבדים עם לוחמים אל מעבר לקווי האוייב. יואב, על הבסיס המיוחד הזה פיקדת לאורך שלוש שנים, שלוש שנים של פעילות מבצעית מסביב לשעון, של בניין כח ושל הובלה אמיצה המותירה תוצר שאני מאוד גאה בו. אתה מסיים את תקופת הפיקוד בחיל, שלושה עשורים של פיקוד, לחימה, הובלת אנשים ומנהיגות צבאית. זה הרגע להצדיע לך. את הפיקוד אעביר לתא״ל עומרי דור בעוד רגעים אחדים. לוחם, מוביל ומפקד בעל נסיון בשדה, במטה המבצעי ובמטה כח האדם. האתגרים הצפויים לנו יהיו מגוונים, אני סומך עליך. פקודי, חיל האוויר פועל מידי יום ומדי לילה, עוצמת פעולתנו נשמעת בכל מעגלי הטווחים. אני מודע לאחריות המוטלת על החיל, מביט עליכם אנשי פלמחים ויודע שיש לי על מי לסמוך".

טקס חילופי מפקד בסיס פלמחים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר "פלמחים" היוצא, תת-אלוף יואב עמירם: "אנשי פלמחים, מגוון עשיר של יחידות, מערכים, יכולות, כה רב השוני ועדיין, בסיס משותף לכולנו – מטרה משותפת. אנצור בליבי את התמונות, החוויות והרגעים, אך בראש ובראשונה הידיעה הברורה שליוותה אותי – בזכותכם ביטחונה של מדינת ישראל בידיים טובות. הערב אני מסיים פרק של שירות סדיר. אין ביכולתי לסכמו, אבל אני יודע לומר שליוו אותי בכל צומת, תחושת השליחות והאמונה באדם. עם צידה זו יצאתי לדרך לפני 30 שנים והיא משמשת אותי נאמנה גם היום. אני אסיר תודה על המטרה אותה שירתתי ועל האנשים שהיו לצידי לאורך השירות כולו. עומרי, ממש עוד מעט תאחוז בדגל, לאורך מסלול השירות שלנו למדתי להכיר אדם ומפקד חד, מדויק ואנושי, מנהיג. אין ראוי ממך. מח״א, לפעמים כל שמפקד צריך הוא לדעת שתהיה שם בשבילו, אני יודע להגיד שהיית שם בשבילי גם בנקודות הקיצון. היית לי מודל לפיקוד ומנהיגות. אנשי בסיס פלמחים, אנשיי, אני מסיים בידיעה שתהיו בידיים טובות, סומך עליכם שתדעו להמשיך להביא ביטחון למדינת ישראל בדרך המיוחדת של הארגון הזה, המקום הזה ובעיקר – בדרך שלכם, אני מודה לכל אחת ואחד מכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקד בסיס פלמחים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד בסיס חיל האוויר "פלמחים" הנכנס, תת-אלוף עומרי דור: "כאן, בבסיס פלמחים, לפני כמעט 22 שנים צעדתי את צעדיי הראשונים כלוחם. אני גאה וירא כבוד לקבל הערב את הובלת הפיקוד על הבסיס. בסיס המשלב ערב רב של יכולות ומשימות מבצעיות המבוצעות במקצוענות רבה, על ידי אנשים מצויינים ולאורך כל ימי השנה, הימים והלילות. כבר מספר שבועות שאני מסתובב במקום המופלא הזה, מכיר את היחידות ולומד לעומק את מגוון המשימות והטכנולוגיות שאוגד הבסיס, מכל אותן יכולות התרשמתי, אך הרשים אותי מכל הכוח האנושי – אתם. אנשים איכותיים בצורה יוצאת דופן המבינים את משמעות עשייתם הייחודית למדינת ישראל. יואב, אתה משרת בצה״ל כ-30 שנים וכמפקד הבסיס בשלוש השנים האחרונות.  בתקופתך, גדלו וצמחו דורות של מפקדים ופקודים, הבאת את הבסיס למיצוי יכולות מבצעיות פורצות גבולות. אנשי הבסיס – אנשיי, הביטו סביב אל היופי והייחודיות של המקום בו אתם משרתים. זכות גדולה לשרת אתכם, גאה לפקד עליהם בתקופה מיוחדת זו, סומך עליכם מאוד ובטוח בהצלחתינו".

טקס חילופי מפקד בסיס פלמחים
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף יואב עמירם: נולד בשנת 1972 והתגייס בשנת 1991 לקורס טייס.
2007-2009 – שירת כמפקד טייסת "החרב המתהפכת".
2009-2011 – שירת כמפקד טייסת "דורסי הלילה".
2012-2014 – שירת כראש ענף בלהק האוויר.
2014-2015 – שירת כראש ענף בלהק מבצעי-אוויר.
2015-2018 – שירת כראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות בחיל האוויר.
2020-2021 – שירת כמפקד בסיס "פלמחים".
תת-אלוף יואב עמירם בעל תואר ראשון במדעי החיים ובמדעי המחשב מאוניברסיטת "בר-אילן" ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת "תל אביב". עמירם נשוי ואב לשלושה.

קורות חייו של תת-אלוף עומרי דור: נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1998 לקורס טייס.
2014-2017 – שירת כמפקד טייסת "מגע הקסם".
2017-2018 – שירת כראש ענף סיוע באש בלהק ההשתתפות והמסוקים.
2018-2020 – שירת כראש מחלקת הסגל בלהק כוח האדם.
תת-אלוף עומרי דור בעל תואר ראשון במשפטים במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במדעי המדינה במסגרת לימודיו במכללה לביטחון לאומי. דור נשוי ואב לשלושה.

טקס חילופי מפקד בסיס פלמחים
צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. הגיע אולי זמן לחשוב שיש צורך להשלים כ 4-5 שנים בתפקיד פיקודי בכיר ולא 2-3 שנים כמקובל היום. הריצה לתפקיד הבא איננה מאפשרת התעמקות והשארת חותם ייחודי. סימון v ומעבר מהיר מתפקיד לתפקיד אינו מאפשר את מיצוי מלוא היכולות של אלה שמסוגלים לכך.

Back to top button