בריאותמבזקים

פעוט בלע "מחרוזת" של 35 מגנטים עוצמתיים – ונזקק לניתוח חירום

ניתוח חירום בוצע שלשום במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית לפעוט בן שנה וחודשיים לאחר שבמעיים שלו התגלו לא פחות מ 35 מגנטים שנצמדו זה לזה בעוצמה כה גדולה עד כדי גרימת נמק וחורים במעיים, מצב שמהווה סכנת חיים מיידית.

"הילד פונה אל המחלקה לרפואה דחופה על ידי הוריו בתלונה שהוא מקיא. ההורים לא ראו אותו בולע את המגנטים ולא ידעו להעריך מה הסיבה לכך שהתינוק לא חש בטוב", הסביר ד"ר אשר פרסמן, מנהל המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי העמק שניתח את הפעוט.

"במסגרת הבירור הרפואי שנערך לו בוצעו גם צילום ואולטרה-סאונד של הבטן, ואז התבררה חומרת המצב", סיפר ד"ר פרסמן. לחרדתם של אנשי הצוות, תמונות ההדמייה הרפואיות הדגימו מעין "מחרוזת" המונחת במעיים של הפעוט. לדברי ד"ר פרסמן, "זה נראה כמו מחרוזת אבל אנחנו כבר למודי ניסיון ממקרים מרובים של בליעת מגנטים שטיפלנו בהם בתקופה האחרונה והבנו מייד שמדובר במגנטים מסוכנים. מכיוון שההורים לא ידעו להעריך כמה זמן המגנטים הללו נמצאים בבטנו של הילד הבנו שאין לנו זמן מיותר וחייבים להיכנס איתו כמה שיותר מהר לחדר ניתוח. המגנטים האלו זו סכנת חיים ממש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מרכז רפואי העמק
הילד הוכנס לחדר הניתוח ובמהלכו התברר שהמגנטים שהגיעו למעיים של התינוק נצמדו זה לזה עד כדי גרימת נמק בשל חוסר זרימת דם, ואף גרמו לחורים במעיים של התינוק". הפגיעה היתה כה חמורה עד שנאלצנו להסיר חלק מהמעיים הפגועים של התינוק במהלך הניתוח.

כיום מצבו של הילד במגמת שיפור אבל הוא יצטרך עדין להיות בהשגחה באשפוז למשך כמה ימים עד שיושלם תהליך ההחלמה", אמר ד"ר פרסמן והדגיש "זה היה עלול להסתיים באסון. זה האירוע החמור ביותר של בליעת מגנטים שטיפלנו בו. מדובר בתופעה שכיחה מאד בשנים האחרונות, הורים מכניסים הביתה משחקי מגנטים והם לא מודעים לרמת הסכנה שיש בדבר הזה. אני ממש מפציר בהורים שלא להכניס הביתה את המגנטים האלו. בעיקר תינוקות ופעוטות נוטים להכניס לפה חפצים זרים שיש להם גישה אליהם, אבל טיפלנו גם במקרים של ילדים בוגרים יותר שבלעו מגנטים וזו סכנת נפשות. הייתי מצפה שיפסיקו למכור צעצועים כל כך מסוכנים, ובכל מקרה ההורים חייבים להיות ערים לסכנה", סיכם ד"ר פרסמן.

צילום: מרכז רפואי העמק
צילום: מרכז רפואי העמק
צילום: מרכז רפואי העמק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח