מבזקיםמשפטי/פלילי

"אין כניסה לזבלים החרדים": תושב בוסתן הגליל עוכב לחקירה בחשד לאיומים

המשטרה פתחה בחקירה הבוקר (שלישי) עם קבלת סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו תועד גבר מאיים על שני מתווכים שהתעניינו ברכישת נכס במושב בוסתן הגליל סמוך לביתו. בתוך כך, המשטרה עכבה תושב המקום בן 70 בחשד לאיומים. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם להורות על מעצרו של החשוד.

ארגון 'בצלמו' שיגר מכתב לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, אווקה ווזנה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד תושב בוסתן הגליל שתועד מגרש חרדי שבא לראות נכס בישוב. האיש אף התקרב אליו בצורה מאיימת ואף צעק על המתווך  שהגיע עם איש העסקים החרדי .

האיש לא הסתיר כלל את הסיבה לצעקותיו. "אנחנו לא רוצים פה חרדים. יש לך דקה אחת לצאת", הוא קרא. "אני מאוד כועס. לא רוצה לראות אותם פה. קח אותם אליך הביתה את הזבלים האלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב ליועמ"ש ולראש היחידה עו"ד אווקה וזנה נכתב: "מדובר במעשה גזענות חמור ביותר ובהתבטאויות קשות במיוחד. האיש לא שאל לשמו לעבודתו, האם יש לו תעודת יושר או כל דבר אחר. עצם זה שהאיש חרדי הוא הוא פשעו וחטאתו ואסור לו לגור שם. אני קורא לך לפנות בדחיפות למשטרת ישראל בבקשה שתזמן את האיש לחקירה בעבירת גזענות", נכתב. "אציין שאין כל ספק שלו היה מדובר במקרה שבו הלקוח היה ערבי המדינה הייתה סוערת".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אפס סולחנות לגזענות ופשעי שנאה. לו הסרטון היה מופץ באירופה ובמקום המילה חרדי היה יהודי כל העולם היה סוער ובצדק רב. זה מתחיל בסרטוני גזענות ונגמר ברצח. אנחנו דורשים תגובה חריפה מהפרקליטות וממשטרת ישראל מול מופע שנאה גזעני זה."

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח