מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ בנט: המטרה המרכזית – לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני זמן קצר (שני) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי " "מגיפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם. זו מוטציה מדבקת הרבה יותר מקודמותיה. העולם הולך ונצבע באדום. מטרתנו כממשלת ישראל היא לשמור על החיים ועל שגרת חיים. הממשלה כבר נוקטת שלל פעולות: הפעולה המרכזית היא הענקת הגנה חזקה ומהודקת, במיוחד לקשישים ולפגיעים בבתי אבות ובבתי החולים הגריאטריים. אנחנו מקיימים אספקה רציפה של חיסונים ומגבירים את האכיפה. יש כרגע למעלה ממיליון ישראלים שיכולים להתחסן ועוד לא התחסנו. מי שלא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו, מסכן את חבריו, מסכן את הפרנסה של סביבתו ומסכן את פתיחת שנת הלימודים. לכן, אני קורא לכל מיליון האזרחים הללו שעוד לא התחסנו: צאו היום להתחסן. יש מספיק חיסונים לכולם. צאו היום, זו חובתכם האזרחית. ככה נגן על עצמנו. החיסון גם מועיל בצורה משמעותית לצמצום ההידבקות, וגם בהקלת המחלה למי שבכל זאת נדבק, אבל החיסון לבד לא מספיק."

ראש הממשלה המשיך: "הדבר השני – עטו מסכות במקומות סגורים. תבינו, החיסונים לבד לא מנצחים את הדלתא. מסכות לבד לא מנצחות את הדלתא. מסכות פלוס החיסונים מנצחים את הדלתא. הדבר השלישי – המבוגרים שבינינו, שנמצאים בבתיהם, נמצאים שוב במצב פגיע, אז תשמרו עליהם. תשמרו על סבא ועל סבתא. תפגשו אותם, אבל בחוץ באוויר הפתוח, עם מסכות ועם ריחוק חברתי. אם נעשה את הדברים האלה, אנחנו ננצח את מגפת הדלתא. אני רוצה לומר באופן ברור: החלטות. הממשלה הן לא המלצות – הן מחייבות. מי שיפר ישלם. מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה. החל מיום רביעי – הגעה לאירועים, חתונות, בר מצוות, תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה – זו חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן החובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד אמר ראש הממשלה בנט: "לצד זה, הממשלה מקיימת את כל הפעולות הנדרשות. אנחנו עכשיו נערכים מראש עם תכנית סדורה לתקופה הקרובה, עד לשנת הלימודים. בזמן הקרוב אנחנו נודיע על הכל באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90, כדי שיהיה לכולם זמן להיערך. מטרתנו המרכזית – לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה. עברנו שנה שבה החינוך היה הדבר הראשון להיפגע, וראינו מיליוני תלמידים שמשלמים את המחיר ודוהים מול הזום בבית. הפעולות שאנחנו נוקטים עכשיו, מטרתן לסייע לנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. לכן, ההסדר הוא פשוט – האזרחים יקיימו את ההנחיות, ואנחנו כממשלת ישראל נתכנן קדימה ונבצע את הפעולות הנדרשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בנט איחל לדרוזים ולערביי ישראל חג קורבן שמח: "אזרחי ישראל המוסלמים והדרוזים, בשם ממשלת ישראל אני מבקש לברך אתכם לרגל חג הקורבן, עיד אלאדחא, שיחול מחר. לצד שמחת החג, אני מבקש גם זהירות – אני קורא לכל החוגגים שעדיין לא יצאו להתחסן, לעשות את זה כבר היום, ולעטות מסיכות. בשם ממשלת ישראל, אני מבקש לאחל חג שמח גם לאזרחי מדינות האיזור, שכנינו, ובראשן מצרים, ירדן, האמירויות – שפתחו בשבוע שעבר את השגרירות בישראל, בחריין – שתשלח בקרוב שגריר לארץ, מרוקו וסודאן. אני מאחל לכולם חג שמח."

לסיום אמר ראש הממשלה: "מילה אחרונה לידידינו בגרמניה ובבלגיה, שחווים בימים אלו אסון טבע קשה מנשוא. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, להביע את תנחומינו על האובדן בנפש ועל ההרס הרב. ישראל כמובן נכונה לסייע ככל שיידרש. סוגיית משבר האקלים היא בעיית אמת עולמית. ממשלת ישראל מתייחסת אליה ככזו, ובזמן הקרוב גם בהקשר הזה אנו נביא פעולות לביצוע. תודה רבה ושבוע טוב".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח