בריאות

נפצע באחת רעידות האדמה הגדולות במאה ה- 20, המתין 60 שנה – ונותח בהצלחה

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיע לפני מספר שבועות מר יעיש כהן בן 73 תושב העיר שדרות בבקשה לקבל טיפול אורתופדי לרגלו. מבירור המקרה עולה כי המטופל נפצע לפני כשישים שנה באחת מרעידות האדמה הגדולות במאה ה – 20 בעיר אגאדיר במרוקו בהיותו בן 13. כתוצאה מרעידת האדמה, מצא עצמו מר יעיש כהן קבור תחת ההריסות כאשר קורת ברזל מוחצת את כף רגלו וכל זאת עד חילוצו כעבור שלושה ימים. עם עלייתו ארצה, ואף לאחר מכן, פנה למספר מומחים ובתי חולים על מנת לקבל חוות דעת בדבר ניתוחים אפשריים שיוכלו לעזור לו, אך נדחה על ידם מאחר ומדובר היה לטענתם ב"מצב מורכב וקשה לתיקון".

לאחר בירור מעמיק, החליט לפנות אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שם הוחלט לאחר בחינת המקרה בהובלת ד"ר אליאס וצוותו לנתח אותו. מהלך הניתוח ערך כ 5 שעות, וכלל תיקון העיוותים וקיבוע של מפרק הקרסול והעקב, האצבעות וקשת כף הרגל לרבות העברות גידים. הניתוח עבר בהצלחה.

צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר שלמה אליאס, הרופא המנתח, אמר: "מר כהן הגיע אלי בשל נכות קשה ממנה סבל במשך שנים. למרות המצב הקשה של הקרסול וכף הרגל ומורכבות העיוותים התרשמתי שניתן לעזור לו על ידי ניתוח ומה שהיטה את הכף הייתה בעיקר האישיות החזקה של מר כהן, האופי והערכים וכן התמיכה המשפחתית הרבה לה הוא זוכה מאשתו וילדיו. מר כהן עבד בבניין במשך עשרות שנים בתנאים פיזים קשים, ולמרות נכותו מעולם לא התלונן או ביקש עזרה. אני חש שהמעט שיכולתי לעשות הוא לעזור לו לחזור למהלך חיים תקין, מצב שלולא הניתוח לא היה מתאפשר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות אסותא אשדוד

בנו של מר כהן, עמיתי כהן: "חיפשנו מוסד רפואי שאינו מפחד מאתגר וחסמים. שמו של ד"ר אליאס והמחלקה האורתופדית בבית החולים הולכים לפניהם וכבר למן הפגישה הראשונה לא היה כל ספק שזהו הצוות שבידו לשנות לאבא את החיים. הצוות היה אדיב, סובלני ומקצוען בתחומו. אנו אסירי תודה ומתפללים לסיום הליך השיקום כך שנראה את אבא הולך בזמן הקצר ביותר".

2 תגובות

  1. מלאכים בלבן מצליחים לעיתים לחולל נפלאות.
    צריך אומץ ונחישות ובטחון עצמי אב בכדי לבצע ניתוח תיקון לפגיעה שהתרחשה לפני עשרות שנים. כבוד גדול לבית החולים אסותא אשדוד, לעומד בראש המחלקה ה אורטופדיה ולצוות.

  2. אני רוצה לעשות ניתוח ברגל שת הנכדה שלי היא נולדה בלי שתי אצבעות איך ניגשים לרופא

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח