חדשות חוץ

שר התפוצות נפרד: ״המשלחת שהובלתי מהווה עדות לקשר העמוק"

שר התפוצות ד"ר נחמן שי נפרד היום (שלישי) מהקהילה היהודית בפלורידה: ״המשלחת שהובלתי מהווה עדות לקשר העמוק, ההדדי והחיוני בין מדינת ישראל וארצות הברית ובין אזרחי ישראל לקהילה היהודית האמריקאית״. בימים האחרונים, נפגש השר, ד״ר נחמן שי בזירת האסון, עם מושל פלורידה רון דה סנטיס, הסנטורים ריק סקוט ורנה גרסיה ועם ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאוה, כולם הודו לו בחום על התמיכה והסיוע הרב שהגיע ממדינת ישראל. בנוסף, שוחח טלפונית עם הסנאטור מרקו רוביו, וחבר הקונגרס טד דויטש אשר חיזקו את ידי המשלחת הישראלית והביעו הוקרה ואהדה לאנשים בשטח. שעות ספורות לאחר הנחיתה, הגיע שר התפוצות אל בית הכנסת הגדול "דה שול" שם פגש את בני משפחות הנעדרים, מסר להם את תנחומיו וצערו הרב בשם כל אזרחי ישראל.
שי השתתף בעצרת תפילה משותפת עם עשרות מאנשי הקהילה, שהביעו הערכה למשלחת הישראלית וקיבלו את פניהם בחום ובהתרגשות גדולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים הבאים הוא נפגש עם מספר מנהיגי קהילה וראשי ארגונים, יחד הם דנו על הצרכים של תושבי הקהילה ועל אפשרויות סיוע בטווח הארוך של מדינת ישראל. השר ערך מפגש עם רבנים משלושת הזרמים השונים, רפורמי, אורתודוקסי וקונסרבטיסיבי, שהיה מאחד ומרגש בצל האסון הקשה. על פי הדיווחים, 35 איש מתוך 159 הנעדרים הם יהודים, עובדה שהובילה לנוכחות מוגברת של ארגוני הצלה וחילוץ יהודיים. השר הגיע לזירת האסון לחזק את ידי המתנדבים מהארגונים השונים: אנשי זק"א, צעירים מקסיקניים יהודים מארגון "קדנה" של שלום קור, מתנדבי "הצלה" עולמי וגם נפגש עם שליחי הסוכנות היהודית במיאמי.

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי אמר: "הגענו הנה כדי להביע סולידריות עם העם האמריקאי, עם תושבי פלורידה ועם הקהילה היהודית בסרפסייד. אנו מתאבלים עמכם וכואבים את כאבכם, מדינת ישראל תמשיך לסייע כל זמן שיידרש"

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button