פוליטי / מדיני

השר לפיד: המינוי שלי לשר החוץ הוא לא תוצאה שקרתה במקרה

טקס חילופי שרי החוץ בין השר היוצא גבי אשכנזי לבין ראש הממשלה החליפי והשר הנכנס, יאיר לפיד וסגן שר החוץ הנכנס עידן רול התקיים היום (שני) במשרד החוץ.

שר החוץ היוצא, גבי אשכנזי הודה לעובדי משרד החוץ ואמר: "משרד החוץ הוא זרוע בלתי נפרדת ממערך הביטחון והחוסן הלאומי של מדינת ישראל. קראתי לעובדי משרד החוץ ״חיילים ללא מדים״ והתכוונתי לכל מילה. אתם החיילים הפועלים יומם וליל, מכאן, בירושלים, ובמוצבים הקדמיים ברחבי העולם, לשימור הלגיטימציה אל מול מדינות העולם ובקידום האינטרס הישראלי. שר החוץ הנכנס, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, וסגנו, חבר הכנסת עידן רול, אתם מקבלים משרד עוצמתי הרבה יותר. מוביל, משפיע ומתכלל. משרד הנמצא בכל הצמתים האסטרטגיים המדיניים. המשרד יושב כיום בשולחן קבלת ההחלטות. משרד רלוונטי העוסק בליבת יחסי החוץ של מדינת ישראל."

צילום: משרד החוץ

שר החוץ הנכנס יאיר לפיד אמר בטקס חילופי שרי החוץ: "אני פה, כי מאוד רציתי להיות כאן. המינוי שלי לשר החוץ הוא לא תוצאה שקרתה במקרה במשחק התפקידים של הרכבת הקואליציה. כיוונתי לזה. רציתי את זה. עשיתי כל מאמץ כדי להגיע לכאן. רציתי להיות כאן כי אני אוהב ומכיר את התחום, עסקתי בו לא מעט בשנים האחרונות. אני מאמין שיש לי מה לתרום. אני מאמין שיש לי מה ללמוד מהאנשים שנמצאים כאן. אני מאמין שנעשה דברים גדולים יחד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן שר החוץ עידן רול אמר בטקס: "אני שמח ששר החוץ לפיד עומד בראש המשרד וינווט אותו בשורה של אתגרים מקצועיים ומבניים. מהיכרות חיצונית עם המשרד, אני יודע שיש פה צוות עובדים מקצועי ובעל יכולות מרשימות, שנכון לעמוד באתגרים הניצבים לפתחנו בצורה מעולה. יחד נחזק את קשרי החוץ של מדינת ישראל ונאבק בדה לגיטימציה הגוברת כלפינו בעולם"

מנכל משרד החוץ, אלון אושפיז, התייחס בדברי הברכה שלו לשר החוץ וסגן שר החוץ הנכנסים להחלטה להעביר את סמכויות המשרד לעניינים אסטרטגיים בחזרה למשרד החוץ: "ברור לנו שבכוונתכם להטיל עלינו משימות נוספות, משימות שרק הגיוני שאנו נישא בהן, כפי שנשאנו בהן במשך שנים ארוכות. המלחמה ב-BDS ובד-לגיטימציה היא לחם חוקנו ואנחנו מעריכים את העובדה שהחזרתם את הלחם הזה לפה".

צילום: משרד החוץ
Back to top button