צרכנות

מעצור חניה לרכב – הפיתרון האידיאלי לחניה נכונה, בטוחה ומסודרת

אם מסיבה כלשהי עליכם לתכנן חניון, חשוב שתדעו שבחניון לא מספיק לדאוג רק למקומות חניה מסומנים. נכון שהמטרה העיקרית של חניון היא שיהיה למכוניות מקום לחנות, אך צריך לקחת בחשבון היבטים נוספים כגון סדר ובטיחות ולכן יש צורך להתקין בחניון אביזרים שונים, אחד מהם הוא מעצור חניה לרכב עליו נרחיב במאמר זה.

תפקידו של מעצור חניה לרכב

מעצור חניה לרכב הוא מעיין אבן ארוכה (מכונה גם 'אבן בלימה') המותקנת בקצה החניה על הרצפה. המטרה של המעצור היא שנחנה בצורה נכונה מבלי לפגוע בעצמים סמוכים כגון קיר, שער, מדרכה או מכונית חונה אחרת. בנוסף למניעת פגיעות מיותרות, המעצור מאפשר לנו לנצל את שטח החניה בצורה מיטבית. איך זה עובד? הנהג נכנס עם רכבו לחניה וברגע שגלגלי הרכב ייגעו במעצור הנהג ירגיש זאת ויבין שהגיע לקצה החניה, שאין יותר לאן להתקדם ועליו לעצור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין המקומות הנפוצים להתקנת מעצור חניה לרכב ניתן למצוא את המקומות הבאים –

חניות הסמוכות למדרכות. בחניות אלה המעצור ימנע מהרכב לעלות על המדרכה. כך גם תימנע פגיעה ברכב כתוצאה מהחיכוך האפשרי במדרכה וגם המדרכה תישאר פנויה עבור הולכי הרגל.

חניות מול קירות. המעצור מותקן מספיק רחוק מהקיר כך שעצירה בסמוך אליו תמנע התנגשות בקיר.

חניונים בהם החניות הן בצורה של רכב מול רכב. כמו בחניות מול קירות, עצירה בסמוך למעצור תמנע פגיעה ברכב החונה מולנו.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה. בחניות מסוג זה חשוב לנצל את שטח החניה בצורה המקסימלית ולהיכנס ממש עד לקצה החניה (היכן שמותקן המעצור). אם לא נעשה זאת, הרכב יבלוט אל הנתיב ויפריע למכוניות החולפות בו (וגם עלול להיפגע בעצמו).

יתרונות של המעצור

המעצור מותקן בצורה כזאת שמצד אחד הוא מוצב בקצה החניה, דבר המאפשר ניצול מקסימלי של השטח שלה, ומצד שני הוא מוצב מספיק רחוק מעצמים סמוכים כך שניתן לחנות בבטחה ללא פגיעה בהם.

בזכות המעצור שטח החניה מנוצל במלואו וכלי הרכב לא בולטים אל מחוץ לחניה. זה גם מצמצם את הסיכוי לפגיעה ברכב על ידי מכוניות חולפות וגם תורם לסדר ואסתטיקה בחניון.

ההתקנה וההסרה של המעצור פשוטות ביותר.

המעצור אינו דורש תחזוקה מיוחדת.

המעצור מתאים למגוון כלי רכב פרטיים.

לסיכום – בין אם מדובר בחניון של בית עסק או בניין מגורים, פתוח או מקורה, מעצור חניה לרכב הוא אביזר מומלץ (ויש יגידו אף מחייב) בכל חניון.

תמונה – ארבל שטראוס בע"מ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח