חדשות הארץ

דו"ח אמ"ן: הווריאנט ההודי ממשיך להתפשט ברחבי העולם, מוערך שהוא מדבק מאוד

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן הציג הבוקר (ראשון) את תמונות המצב העדכנית בנוגע לנגיף הקורונה.

מינהל התרופות והמזון האמריקאי, (ה-FDA) והמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן (ה-CDC) אישרו לאחרונה, לחסן כנגד קורונה בני נוער (גילאי 12-15), באמצעות חיסון פייזר, לאחר שבניסויים קליניים נמצא, כי החיסון יעיל מאוד במניעת מחלה וכן בטוח לשימוש (לא נמצאו תופעות לוואי חריגות), גם בקבוצת גיל זו. עד כה חוסנו בארה"ב יותר מ-2.5 מיליון בני נוער בגילאים אלו, לפחות במנה בודדת.

היקף התחלואה בארץ ממשיך להיות נמוך מאוד, על רקע הישגי החיסונים. לאור המספר הנמוך של מאומתים חדשים ביום, (כ-20 בשבוע האחרון), מקדם ההדבקה (R) עשוי להיות תזזיתי ואף לעבור את הערך 1, המציג לכאורה התפשטות של המגיפה. עם זאת, כל עוד מקדם ההדבקה לא עובר את הערך 1, למשך מספר ימים רצופים לפחות, אין הדבר מעיד על התפשטות אמיתית של התחלואה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הווריאנט B.1.617.2, שמקורו בהודו, מתפשט במדינות נוספות ומוערך שהוא מדבק מאוד. למרות שנגרמו ברחבי העולם התפרצויות נרחבות בעטיו, לא ברור בשלב זה מה משמעותו האפידמיולוגית, למול היקף ההתחסנות הרחב בישראל. על רקע פערי המידע הקיימים עדיין, באשר לזן זה ולמידת הסיכון שהוא מציג לגבי האוכלוסייה בישראל, מומלץ להמשיך לפעול בנחישות, למניעת חדירתו מחו״ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ.

לאור המשך ההתפרצויות הנרחבות ברחבי דרום אמריקה, באפריקה ובהודו וסביבתה, החשש הינו שווריאנטים מדאיגים ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים, ייתכן שיאיימו גם על מועילות החיסונים. על רקע זה, מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל ומאמץ משותף של בדיקות, חובת בידוד, התנהגות אזרחית אחראית ואכיפה, מהווים גורם חיוני להמשך שימור ההצלחה, בהתמודדות הישראלית מול הקורונה.

על רקע הסיכון להדבקה חוזרת (בעיקר בחו"ל) של מחלימים, בווריאנטים החדשים, אנו מזכירים, כי מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה מפניהם. חוזרים על המלצתנו, לכל מי שטרם התחסן והינו זכאי לכך, לעשות זאת בהקדם האפשרי. מזכירים, כי יש עדיין כ- 200 אלף איש, מבני ה-50 ומעלה, שטרם התחסנו.

צילום: freepik

Back to top button