דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

חופשה ללא תשלום – הסוף.

סי וי פול מסבירים שתקופת החל"ת שהחלה מעט לאחר התפשטות הנגיף בארץ, נקבעה מראש על ידי הממשלה להימשך עד ליוני 2021. בכך, עבור עשרות אלפי עובדים שנשלחו באופן זמני לבתיהם, נוצרה מציאות של קבלת תשלום מובטחת לאורך כשנה, ללא שום צורך לצאת לעבודה. רבים מהם אימצו מציאות זאת בשמחה. אך האם באמת יכולים אותם עובדים "לנוח על זרי הדפנה" עד לחודש יוני 2021?

עובדים רבים הוצאו ממעגל התעסוקה בעקבות המשבר שנוצר בשוק התעסוקה והצורך שנכפה על עסקים במשק לחיסכון בעלויות, צמצום צוותים ואף סגירת העסק. כשגילו העובדים על גובה דמי האבטלה והפער הקטן בין שכר זה לשכר אותו מקבלים באם יחזרו למעגל העבודה, החליטו רבים מהם כי החזרה לעבודה אינה כדאית. עובדים אלו העדיפו לוותר על החזרה למעגל העבודה וליהנות מהזכות שניתנה להם להישאר בבית ולקבל את דמי האבטלה, תוך וויתור על חזרה לעבודה גם כשנקראו על ידי המעסיק, מתוך כוונה לנצלם עד לסוף תקופת החל"ת שנקבעה.

בכוונתם של עובדים רבים להתחיל לחפש מקום עבודה חדש או לפעול לחזרה למקום העבודה הקודם רק לקראת חודש יוני 2021. אך האם זהו אכן הצעד הנכון?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקבלת החלטה זו והמתנה לרגע האחרון בחזרה למקום העבודה או בחיפוש מקום עבודה חדש, ישנן מספר השלכות אפשריות, בהן יש להתחשב.

ראשית – בזמן שהעובד נעדר ממקום העבודה הנוכחי, עובדים אחרים אשר ממשיכים את עבודתם בו ממשיכים לצבור קרדיט על פעילותם, מתפתחים מקצועית, מקבלים הזדמנויות במקום העבודה, משפרים את מעמדם ועשויים להיות בעדיפות בכל הנוגע להחלטות המעסיק לגבי קידומים עתידיים ושיפור בתנאי העסקתם.

עובד החוזר למקום העבודה לאחר היעדרות של יותר משנה, עשוי לגלות כי עובדים אחרים קודמו וכי פספס הזדמנויות פיתוח וקידום שנוצלו על ידי עובדים אחרים ושעשויות לא לחזור בזמן הקרוב או בכלל. בכך, ייתכן ובבחירה בהישארות בבית, מוותרים עובדים מסויימים על הזדמנויות קריירה שייתכן ולא יחזרו.

מעבר לכך, סירוב לחזור למקום העבודה לאחר שהמעסיק הציע זאת, עשויה להיתפס באופן שלילי ביותר על ידי המעסיק, עד כדי תיוגו בתפיסתו של המעסיק באופן זה.

קרדיט:freepik

על פי צוות סי וי פול, ענין נוסף בו על העובדים הנמצאים בחל"ת לקחת בחשבון, הוא העומס במחפשי עבודה שצפוי להיווצר לפני תום תקופת החל"ת. לכשתסתיים תקופה זו, עשרות אלפי העובדים שנמצאים מחוץ לשוק התעסוקה, יתחילו בבת אחת לחפש את דרכם חזרה. מצב זה ייצור הסתערות של המונים על כל משרה שתוצע וריבוי פניות של מחפשי עבודה, אשר עשוי להפוך את התחרות על כל משרה לכמעט בלתי אפשרית. בכך, מי שירצו לחזור לעבוד, עשויים למצוא עצמם מחוסרי עבודה ומחוסרי שכר.

לכן, מומלץ גם למי שבחרו ליהנות מתקופת החל"ת להתחיל לגשש את דרכם חזרה לשוק התעסוקה שבועות לפני תום תקופת החל"ת ואולי אף לפני כן.

אז כיצד להתחיל לחתור לחזרה לעבודה?

חזרה למקום העבודה הנוכחי – תקופה מסויימת טרם סיום החל"ת ניתן ליצור קשר עם מקום העבודה הנוכחי ולברר לגבי מועד החזרה, אופן החזרה לתפקיד הנוכחי, תנאי ההעסקה וכו'.

חיפוש מקום עבודה חדש – את פעולה זו כדאי לעשות אף חודשים טרם סים תקופת החל"ת, על מנת להימנע מתחרות עם המוני החוזרים למעגל התעסוקה הצפויים לחודש יוני.

את חיפוש העבודה ניתן לבצע ישירות מול מקומות העבודה הרצויים, פניה למגוון חברות מתחום העיסוק, חיפוש עבודה באתרים הייעודיים, ניצול קשרים אישיים במקומות עבודה וכמובן חיפוש הצעות עבודה ברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק או ברשת הנטוורקינג לינקדאין.

בכל אופן, חשוב להיות אקטיביים בחיפוש ולא שאננים.

זכרו – ככל שתקדימו לפעול למציאת מקום עבודה טרם סיום תקופת החל"ת, כך יגדלו סיכוייכם להתקבל לעבודה, להחזיר עצמכם למעגל העבודה, להבטיח רשת כלכלית ולהימנע מתחרות עם עשרות אלפי מחפשי עבודה אחרים.

בהצלחה!

Back to top button