בריאות

בי"ח סורוקה מציע שירות של שיקום לב מהבית: "יתרונות רבים בעבור המשוקם"

הטיפול במחלות לב אינו מסתיים בשחרור מבית החולים ויש חשיבות רבה לפעילות שיקום לב בהקדם, פעילות שהוכחה כמשפרת ומצילת חיים. שיקום לב מביא להפחתת אירוע לב עתידי ובאיזון גורמי סיכון. שיקום לב חשוב למטופלים לאחר התקף לב ומאורעות קרדיולוגיים משמעותיים ונמצא בסל השירותים בחלקם. לכל מטופל נבנית ומותאמת תוכנית אישית על ידי צוות רב מקצועי שכולל צוותים מהמכון לפיזיותרפיה וצוותי רפואה, סיעוד ותזונה של המערך הקרדיולוגי שמלווה את המטופל לאורך כל התהליך.

צילום: דוברות סורוקה

במהלך ההתמודדות עם מגיפת הקורונה והמגבלות בצידה, פותח שיקום הלב מרחוק כחלק משירות שיקום הלב הניתן בסורוקה. השירות מאפשר להעביר שיקום לב על מרכיביו השונים מבלי שהחולה יגיע פיזית לאימונים בבית החולים.

השירות ניתן למטופלים המתאימים לכך באמצעות אפליקציה על גבי הטלפון החכם של המשוקם ובליווי שעון דופק חכם במטרה לנטר את המדדים הגופניים הנדרשים ושאף נקבעו על ידי משרד הבריאות. המערכת יודעת לנטר את סך הפעילות הגופנית של המשוקם במהלך היום, כולל מדידה של סוגי פעילות גופנית שונים, משכם והעצימות אליה הגיע המשוקם בכל פעם. המערכת יודעת לנתח את הנתונים אל מול מרשם האימון האישי שלו כדי להגדיר עמידה ביעדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר יצחק גביזון, מנהל שירות שיקום הלב בסורוקה, אמר: "השירות שפותח בשל אילוצים של מגבלות הקורונה מאפשר למטופל לקבל מעטפת טיפולית בסביבתו הטבעית. שעון חכם שמקבלים המטופלים מנטר מדדים רפואיים ושולח את הנתונים לצוות המטפל שיכול לנטר ולתת משוב למטופל. המטופל מטמיע בחיי היום יום את הפעילות הגופנית ואחרי כל אימון הוא והצוות יודעים מה התקדמותו בדרך אל המטרה. צוות שיקום הלב בסורוקה, מהמקצועות השונים, מהווה עוגן לביצוע השיקום מרחוק וזמין בעבור המטופל בכל הקשור לליווי בתחילת התהליך , בסיוע, בהנחייה ובפתרון בעיות באם עולות במהלך ביצוע השיקום מרחוק. הצוות מלווה את המשוקם עד לסיום התוכנית. במידה ומשוקם אינו מתאים או אינו מסתדר עם הפלטפורמה הוא תמיד יכול לחזור לפלטפורמה של שיקום רגיל".

צילום: דוברות סורוקה

ד"ר גביזון הוסיף: "לשיקום מרחוק יתרונות רבים בעבור המשוקם. המשוקם יכול להתאמן בכל זמן שירצה, הוא אינו מבזבז זמן על נסיעה או הגעה לבית החולים ומקדיש זמן נטו לאימון הגופני".

פרופ' דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה, ציין: "שיקום הלב הוא חלק חיוני בהחלמת המטופלים שלנו. חולים שעוברים שיקום זוכים לאיכות חיים טובה הרבה יותר ולעליה בתוחלת החיים. פיתוח של פלטפורמה שמאפשרת את הליך השיקום מרחוק, הוא אחד הפיתוחים הטובים שקרו במרוצת שנת הקורונה והיא עומדת לרשות מטופלינו בהצלחה רבה גם עם חזרתנו לשיגרה".

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף באתר סורוקה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח