בריאות

שריקה בכל שיעול: בן 10 פונה לביה”ח לאחר ששאף צפצפה שקופה

בן 10 הגיע אתמול (ראשון) למחלקה לרפואה דחופה ילדים של מרכז רפואי מאיר לאחר שבלע צפצפה קטנה מפלסטיק ששיחק איתה בפיו ושאף אותה בטעות.

ד”ר דניה טקגי, רופאה בכירה אשר קיבלה את הילד מספרת כי הילד תיאר תחושה שהצפצפה תקועה בגרונו, ולמרות שלא חש קשיי נשימה או כאבים בבליעה, בכל פעם שהוא השתעל נשמע צפצוף .

ד”ר טקגי משתפת כי הילד הועבר לחדר החייאה שם הוכן ציוד מתקדם לפתיחת דרכי אוויר וציוד להנשמה מחשש שעצמים התקועים בגרון עלולים לזוז ולחסום את נתיב האוויר במהירות. “במקביל קראנו לרופאת אף אוזן גרון תורנית, ד”ר מאיה הלפרן, לשם איתור מיקום הצפצפה מכיוון שלא היה ברור – האם היא נבלעה ונמצאת בדרכי העיכול או האם נשאפה ונמצאת בריאות. הבדיקות נעשו באמצעות סיב אופטי וצילומים אך מכיוון שהצפצפה הייתה עשויה מחומר פלסטי, שאינו משתקף בצילומים, לא ניתן היה לזהות קיומו של גוף זר או עדות לגוף זר”, מסבירה ד”ר טקגי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייעצות עם ד”ר אנואר מנסור, רופא מומחה בכיר במחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי מאיר, שהיה כונן בעת האירוע, הוחלט להכניס את הילד לחדר ניתוח ונערך הליך של ברונכוסקופיה בהרדמה מלאה בשיתוף ד”ר אולגה פרקר וד”ר יחזקאל אוחנה ממערך ההרדמה.

ד”ר מנסור מפרט: “בהליך ברונכוסקופיה שנועד לבצע סקירה בדרכי הנשימה, נצפתה הצפצפה בשלמותה בכניסה לריאה הימנית של הילד. באמצעות ברונכוסקופ קשיח, דרכו אפשר גם להנשים וגם להכניס את המלקחיים האנדוסקופיות עם הסיב האופטי, נשלפה הצפצפה. לשמחתנו הפרוצדורה עברה בהצלחה והילד הועבר למחלקת ילדים להמשך השגחה”.

הרופאים מתריעים כי במצבים בהם קיים חשש לבליעה או שאיפה של גוף זר חשוב להיות ערניים לסימפטומים דוגמת השתנקות, ריור, צרידות או שיעול ולהגיע לבירור רפואי בהקדם האפשרי. יש להקפיד להרחיק חפצים וצעצועים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים ולמנוע הכנסתם לפה אצל ילדים גדולים יותר.

צילום: דוברות מאיר
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח