חדשות הארץ

לא רק נגד קורונה: מחקר מעלה כי עטיית מסכות מפחיתה את תסמיני האלרגיה

מסתבר שעטיית מסכות עשויה לעזור לא רק במאבק נגד נגיף הקורונה, אלא גם בהתמודדות מול תסמיני האלרגיה העונתית, שנפוצים מאוד בתקופת האביב הנוכחית. מחקר שנערך במרכז הרפואי לגליל, בשיתוף הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, מגלה כי שימוש במסכות עשוי להיות יעיל בסינון אלרגנים נפוצים. מדובר בבשורה של ממש עבור קרוב למיליון אנשים בישראל הסובלים מנזלת אלרגית, ובמיוחד כאלו הסובלים מאבקנים הנכנסים לאף ולפה ומקרדית אבק הבית.

אחד מעורכי המחקר, ד"ר עמיאל דרור, רופא-חוקר במרכז הרפואי לגליל ובפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל, מספר שהמחקר בדק את ההשפעות של עטיית מסכה על חולי אלרגיה עם תסמינים קלים, מתונים וקשים. "בדקנו אם המסכות שאנו נוהגים לעטות על פנינו בתקופת הקורונה עוזרות לסנן גם חלקיקים אחרים, כמו אלו הגורמים לאלרגיה", הוא מסביר. "מסתבר שהחלקיקים הללו, כמו אבקנים הנובעים מהפריחה באביב, נלכדים בבד של המסכה ולא נכנסים לקנה הנשימה, ולכן אנו רואים פחות ופחות סימפטומים של אלרגיה, הנפוצים מאוד בחילופי עונות בכלל ובתקופת האביב בפרט".

שניים מעורכי המחקר, ד"ר עמיאל דרור (משמאל) וד"ר אייל סלע צילום: אלי כהן

כחלק מהמחקר השתמשו כ- 300 אחים ואחיות במסכות כירורגיות ו/או מסכות N95 בפרק זמן של שבועיים. מהנתונים עולה, כי בפרק זמן זה, יותר מ- 60% מהם חוו פחות התעטשויות, נזלת ותחושה של "אף סתום", בעת שהשתמשו במסכות משני הסוגים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפילוח הנתונים עולה, כי 40% מהאחים שסובלים מאלרגיה קשה, חוו ירידה בסימפטומים בעת שחבשו את המסכה, וכך לגבי 30% מהאחים הסובלים מאלרגיה מתונה. את השיפור הגדול ביותר חוו משתתפים במחקר הסובלים מאלרגיה קלה, כאשר 54% מהם חשו שיפור בתסמיני האלרגיה בעת עטיית מסכה.

המחקר פורסם בכתב העת המדעי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית.

צילום: freepik
Back to top button