בריאות

נס רפואי: איבדה את ההכרה – וחזרה לחיים אחרי 50 שוקים חשמליים

תגריד, אשה בריאה ללא רקע של בעיות לב, איבדה את ההכרה באופן פתאומי. היא עברה החייאה ממושכת תחילה על ידי מד"א ולאחר מכן במרכז הרפואי פדה-פוריה, במהלך מאמצי ההחייאה קיבלה כ- 50 שוקים חשמליים, מצבה הוגדר קריטי, במערך הלב החליטו לחבר אותה למכשיר האקמו (מכשיר לב ריאה) וחייה ניצלו.

תגריד אבו עיד, בת 43 מוואדי חמאם, הייתה בבית ביום שישי, ה- 19 במרץ, בשעות הבוקר המוקדמות כשלפתע איבדה את ההכרה.

בעלה זוהיר, סיפר: "קראתי לאשתי, כשהיא לא ענתה לי נכנסתי לחדר וראיתי אותה על הרצפה מעולפת, לא הבנתי מה קרה, מהר קראתי לרופא ואחות מהכפר והם התחילו החייאה בבית והזעיקו את מד"א". מד"א המשיכו לבצע החייאה ונתנו שוקים חשמליים, היא הועברה למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה שם המשיכו במאמצי ההחייאה במהלכם קיבלה 40 !!! שוקים חשמליים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב במרכז הרפואי, מתאר את הרגעים הדרמטיים, "בשל הפרעה חשמלית שגרמה להישנות של דום לב, חיברנו אותה לאקמו תוך כדי החייאה. היא היתה למעשה בדום לב ממושך, מצבה היה ממש קריטי עם סכנה משמעותית לחייה, הכנו כבר את המשפחה לתסריט הגרוע מכל".

ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה להפרעות קצב מוסיף: " בצנתור התברר שהעורקים שלה במצב תקין. לאור ממצאי הצנתור ההשערה שעלתה היתה שמדובר בהפרעת קצב ראשונית. מדובר במצב נדיר, של הפרעה חשמלית שבו החולה לא מגיבה לטיפול המוכר בהפרעת קצב, ולרוב מסתיימת במוות פתאומי בגיל צעיר. לשמחתנו, אחרי יומיים, במהלכם תגריד טופלה באקמו, הלב הצליח להשתקם לחלוטין ויכולנו לגמול אותה ממכשיר האקמו. מספר ימים לאחר מכן, ביום רביעי ה- 24 במרץ,השתלנו לה דפיברילטור (מכשיר המאפשר מתן מכת חשמל בהישנות הפרעות הקצב) בהצלחה. מה שהציל אותה היה החיבור לאקמו שלמעשה מחליף את פעילות הלב. כי היא לא הגיבה לטיפול התרופתי הקונבנציונלי ונזקקה לתכשיר תרופתי שנדיר שמשתמשים בו".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

תגריד, גננת במקצועה, התרגשה מאד: "קרה לי נס! בעלי סיפר לי מה קרה, אני לא זוכרת כלום. עכשיו אני מרגישה יותר טוב, חזרתי לחיים! הילדים שלי וגם הילדים בגן, מאד דאגו לי. אני מאד מודה לכל הצוות פה שהחזיר אותי לחיים ולמשפחה שלי".

מוחמד אטרש, אח אחראי בטיפול נמרץ לב, מסכם: "מאד מרגש אותנו לראות מטופל שכנגד כל הסיכויים, משתחרר מביה"ח כשהוא על הרגלים ומחייך".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח