חדשות הארץ

חודש לאחר ההרס והשיקום – למעלה מ- 10,000 איש הגיעו להר עיבל

חודש לאחר הרס מזבח יהושע בן נון על ידי הרשות הפלסטינית הגיעו היום (שני) כ- 10,000 מטיילים, בהם כ- 98 אופנוענים לאתר 'מזבח יהושע' ולהר עיבל לחגוג ולטייל, זאת כחלק מפעילויות תיירות שומרון ומועצה אזורית שומרון לקידום ולשימור המקום.

הרס המקום עי הרשות הפלסטינית שפרסמה סרטון בו נראה קבלן מרסק את אבני המזבח והופך אותם לחצץ לשם סלילת כביש, עורר סערה בארץ ובעולם. מועצה אזורית שומרון קידמה את שיקום המקום, והיום לראשונה מאז חשיפת המזבח קיימה אירוע ענק במקום בנוכחות אלפי בני אדם. בתוך כך קיימה היום מועצה אזורית שומרון שלל אירועים, בין השאר היה פתוח הגן הלאומי הר גריזים, במרפסת של המדינה התקיימו סדנאות וטיולים מודרכים, בהם השתתפו אלפי בני אדם.

"אנחנו מזמינים את כלל הציבור לבוא להינות מהגנים הלאומיים, אתרי המורשת, המעיינות היקבים ואתרי הטבע להינות מנוף עוצר נשימה, השומרון פתוח לכולם במרחק 25 דקות נסיעה מתל אביב", אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחס לאלפים שהגיעו לפסטיבל הראשון בהר עיבל ומזבח יהושע אמר דגן: "הם הורסים ואנחנו בונים, הם מנסים למחוק את ההיסטוריה ואנחנו משקמים ומשמרים את ההיסטוריה העולמית ואת האתרים ההיסטוריים של העם היהודי, האלפים שהגיעו היום מוכיחים כי העם היהודי לא שוכח את שורשיו. עם שזוכר את עברו יהיה לו עתיד מפואר על כל אדמתו".

הערב ומחר צפויים להמשיך הפסטיבלים והחגיגות באתרי הטבע והמורשת ברחבי השומרון. בין השאר יתאפשר סנפלינג ללא תשלום מעל הר ברכה, תצפיות כוכבים וחניון לילה באלון מורה, חגיגות אביב בצפון השומרון ומרוץ השומרון יתקיים ביום שישי הקרוב לזכר אסתר הורגן. לפרטים נוספים

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בהר עיבל. צילום: רועי חדי
צילום: מועצה אזורית שומרון

תגובה אחת

Back to top button