משפטי/פלילי

8 שנות מאסר נגזרו על אנדריי חמניוק, שהורשע בביצוע מעשה מגונה בבת 83

בית המשפט המחוזי ת"א (הרכב כב' השופט שגיא) גזר 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 85,000 ש"ח על אנדריי חמניוק שהורשע בעבירת מעשה מגונה בכח בתושבת בת ים, ילידת 1937.

על פי כתב האישום, במהלך אוקטובר האחרון בשעות הערב עמדה המתלוננת, ילידת 1937, סמוך לבניין בבת ים והאכילה חתולי רחוב. הנאשם הגיח מאחורי המתלוננת, לפת את ידיה והחל לגרור אותה לאורך שביל הסמוך לבניין, בעוד המתלוננת מתנגדת למעשיו ומנסה להשתחרר מאחיזתו.

הנאשם גרר את המתלוננת אל חדר צדדי בבניין ושם, תקף את המתלוננת בין השאר, בכך שהטיח את גופה וראשה על הקרקע וגרם לה לחבלות רבות. במהלך האירוע, הפשיל הנאשם את בגדיה התחתונים של המתלוננת וביצע במתלוננת מעשה מגונה בכוח, ללא הסכמתה. במסגרת ניהול ההליכים הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת מעשה מגונה בכח, הצדדים הסכימו על העונש אך נחלקו בדעותיהם באשר לגובה הפיצויים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת גזר הדין צוין כי: "שני הצדדים עמדו בטיעוניהם על הנימוקים שהובילו להסדר הטיעון, כאשר התובעת הדגישה את חומרת המעשה האלים והאכזרי ביצע הנאשם, ועמדה אף על הנזק שנגרם למתלוננת כעולה מתסקיר נפגעת העבירה המונח לפנינו. הסנגור, מנגד עמד על העובדה כי הודאת הנאשם וקבלת האחריות הובילו לחיסכון בעדות המתלוננת וכן פורטו נתוניו האישיים של הנאשם…".

בנוסף, נקבע בגזר הדין כי: "… דומה כי חרף פגיעה משמעותית בערכים המוגנים של שמירה על גופו וכבודו של אדם, קיימים נימוקים משמעותיים המצדיקים את אימוץ הסדר הטיעון וכך ראינו לעשות.

באשר לסוגיית הפיצוי, דומנו כי עיון בתסקיר נפגעת העבירה, המלמד על מצבה הקשה ביותר של המתלוננת בעקבות האירוע מצדיק השתת פיצוי משמעותי…".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button