מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: אזרח ישראלי הופעל כסוכן על ידי חמאס בעזה

היום (שישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נחשף אזרח ישראלי שפעל כסוכן בתוך ישראל והופעל על ידי תשתית של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

התשתית פעלה לגיוסו כסוכן חמאס תוך ניצול יכולתו לנוע בין ישראל לרצועת עזה על רקע משפחתי ("משפחה חצויה"). הדבר אפשר לזרוע הצבאית של חמאס לגייס את האזרח ולקיים עמו מפגשים פרונטליים בעזה, כאשר האחרון העניק להם נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל וביצע עבורם משימות.

בתאריך 3 בפברואר 2021 נעצר לחקירת שב"כ מחמד אבו עדרה, כבן 43, בן לאב בדואי ואם מרצועת עזה, נשוי לאישה תושבת הרצועה, המחלק חייו בין רחובות ורפיח תוך מעבר תדיר במעבר ארז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מחמד אבו עדרה. צילום: תקשורת שב״כ

מחקירתו בשב"כ עלה כי מחמד אבו עדרה גויס על ידי אנשי חמאס בעודו שוהה ברצועת עזה כבר לפני כשנה וחצי, אז הסכים לפעול עבורם. בתוך כך עמד עימם בקשר מבצעי-חשאי, אשר כלל בין היתר איסוף ומסירת מידע על מיקומי כיפות ברזל.

חקירתו של אבו עדרה שופכת אור על שיטת והיקף פעילותה של התשתית הצבאית של חמאס.

סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים שבוצעו במהלך שנת 2020 אל מול אזרחים נוספים מ"משפחות חצויות" אשר פעלו עבור ארגון חמאס ברצועת עזה.

ארגון הטרור חמאס ממשיך בכל העת לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת ביצוע משימות איסוף מידע במטרה לממש פיגועים בשטחי ישראל, תוך סיכון האזרחים ומשפחותיהם בישראל וברצועת עזה.

גורם בשב״כ: ״זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול איזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל בכדי לערער את היציבות באזור – על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת.״

היום הוגש ע״י פרקליטות מחוז דרום כתב אישום כנגד אבו עדרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות ובהן: חברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב ועוד.

שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הוא רואה בחומרה ניצול של האזרחות הישראלית לטובת סיוע לפעילות טרור וימשיך לפעול במטרה לסכל כל פעילות טרור מצד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה ולמצות את הדין עם אלו המסייעים לטרור.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח