חדשות הארץמבזקים

"דגל אחד פתח את המחסום, עם עשרה דגלים נכבוש את פלסטין"

בחורים ואברכים מישיבת חומש הגיעו בערב החג (ראשון) לצומת הכפר באזריה וקיימו במקום הפגנה ותפילת מנחה. ההפגנה התקיימה בעקבות מטען משיכה שהונח במקום יום לפני כן, וההחלטה של צה"ל לפתוח את אותו הכביש לתנועת פלסטינים, למרות שהוא היה סגור קודם לכן. בתפילה השתתף גם ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן, וכן בחורים שלמרות החג וחופשת בין הזמנים, המשיכו את לימודם בחומש.

כאמור, במהלך השבת הבחין כוח צה"ל שפועל באזור צפון השומרון בדגל פלסטין שהוטמן בחסם עפר שהציב הצבא בכניסה לכפר באזריה. שופל צבאי שהגיע לפנות את המקום, הזיז את הדגל ואכן התברר שמחבלים הטמינו במקום מטען דמה, כסמל לפיגוע סמוך לכוכב השחר. למרות זאת, המחסום שהיה סגור קודם לכן, נותר פתוח בעקבות הפינוי בהוראה של צה"ל, וכעת שוב רכבים פלסטינים יכולים לנוע בו ללא הפרעה.

בקבוצות פנימיות של תושבי הכפר באזריה נכתב בתגובה לפתיחה "דגל אחד פתח את המחסום, עם עשרה דגלים נכבוש את פלסטין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המטען מצטרף לשורה של אירועי טרור, ובעיקר מטעני חבלה, שמתחשים לאחרונה באזור צפון השומרון. כזכור, בחודשים האחרונים התפוצצו באזור מספר מטעני חבלה שהוטמנו על ידי מחבלים וכוונו לעבר כוחות צה"ל שפועלים באזור וכלפי אזרחים שנעים על הציר. כתוצאה מהמטענים נפצעו מספר חיילים כתוצאה ממטען משיכה בפציעות שונות, ובמקרה אחר נפצע אזרח ישראלי כתוצאה ממטען שהושלך על הרכב בו הוא נסע יחד עם ארבעה מחבריו.

בעקבות ריבוי אירועי הטרור באזור דרשו בישיבת חומש הסמוכה מהצבא לטפל בטרור באזור ביד קשה. לדברי מנכ"ל הישיבה, שמואל וונדי: "לא ייתכן שהתשובה של צה"ל לפיגוע משיכה תהיה פתיחה של מחסום שהיה סגור עד כה לתונעת פלסטינים. אנו קוראים לצה"ל ולמערכת הביטחון לשנות את צורת הפעילות שלהם גם באזור צפון השומרון ולפעול ביד קשה נגד הטרור. המציאות הזאת, שנמשכת כבר מספר חודשים ארוכים, לא יכולה להימשך עוד ויש לשנות אותה בהקדם".

תלמידי ישיבת חומש - כפר באזריה
תלמידי ישיבת חומש

Back to top button