חדשות חוץמבזקים

"הקשרים הבילטראליים בין ירושלים לבין מוסקבה חשובים לישראל"

שר החוץ, גבי אשכנזי לעמיתו הרוסי, לברוב: "גאים בהישגים אליהם הגענו ב-30 שנות היחסים הבילטראליים. מצפה לבקר במוסקבה במסגרת וועדת הכלכלה המשותפת"

במהלך ביקור מדיני במוסקבה, מסר היום (חמישי) מנכ"ל משרד החוץ איגרת משר החוץ גבי אשכנזי לשר החוץ הרוסי לברוב, המתייחסת למערכת היחסים האיתנה והחשובה בין המדינות. בהמשך לשיחות שנערכו בין שרי החוץ, קרא שר החוץ אשכנזי באיגרת לציין במשותף את חלוף 30 השנים לכינון היחסים בשורה של אירועים משותפים בישראל וברוסיה. כמו כן, סוכם לכנס בקרוב את הוועדה הכלכלית המעורבת של שתי המדינות.

ביקורו של מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז במוסקבה כלל פגישות עבודה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, סגן שר החוץ ושליח הנשיא לענייני המז״ת מיכאיל בוגדנוב, ועם בכירים במשרד החוץ ובמועצה לביטחון לאומי של רוסיה. בפגישות נדונו סוגיות ביטחון, שימור היציבות במזרח התיכון, כמו גם נושאים מרכזיים ביחסים הבילטרליים בין המדינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המנכ"ל אושפיז הדגיש את דאגת ישראל מסוגיית הגרעין האיראני, ואמר כי יש לחסום לעד את כל הדרכים המובילות ליכולות גרעיניות איראניות. הוסיף כי ישראל לא תאפשר לאיראן לסכן את ביטחונה, גם לא משטחן של סוריה או משטח מדינות אחרות. אושפיז ציין לטובה את הדיאלוג המדיני הפורה בין ישראל לרוסיה ואת שיתוף הפעולה המצוין בנושאי כלכלה, תיירות, תרבות ומדע. בנוסף נדונו בפגישות דרכים להתמודדות עם מגפת הקורונה.

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז: "רוסיה הינה שחקן מרכזי וחשוב, והקשרים הבילטראליים בין ירושלים לבין מוסקבה חשובים לטובת קידום האינטרסים הישראליים באזור".

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. צילום: שגרירות ישראל במוסקבה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח