חדשות הארץמבזקים

כתמי זיהום בים מול חופי ישראל: "אנחנו זקוקים למתנדבים"

בטיסת סיור מיוחדת שקיים הבוקר (שבת) המשרד להגנת הסביבה, התגלו כתמי זיהום בים, הנעים לכיוון היבשה מול מספר חופים בישראל: חוף הגולשים – בת גלים חיפה, החוף השקט בחיפה, מול פארק הכט בחיפה. הכתמים הם בים, במרחק 200-500 מטר מהחוף.

המשרד להגנת הסביבה העביר הודעה מיידית לאיגוד ערים חיפה כדי שיזהירו את הציבור מכניסה לחופים. המשרד בוחן אמצעי טיפול מתאימים טרם הגעת הזיהום לחופים.

בהערכת המצב שקיימה אתמול (שישי) השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל עם ראשי הרשויות החופיות היא עדכנה, כי בהמשך להנחייתה, חברי הנהלת הקרן לזיהום ים אישרו באופן עקרוני תמיכה ברשויות לטיפול בנזקי הזפת שנחתה בחופים שבתחומן. "אישרנו העברת תקציבי חירום לרשויות המקומיות לטובת הטיפול באירוע, ובקרוב נקדם את הנושא כדי שתקבלו את הכספים הדרושים למשימה", אמרה השרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכיוון שמדובר באירוע שבו הזיהום הוא בצורת זפת חצי מוצקה או מוצקה לגמרי, ומכיוון שהזפת פגעה בחופים בזמן סערה, אנו ניצבים בפני מצב שבו פרט לזפת, ישנם סוגים שונים של פסולת בחופים – שחלקם זוהמו מהזפת וחלקם לא. לכן, האסטרטגיה הנכונה לפינוי הפסולת מהחופים היא בניקוי ידני, תוך הפרדה ככל הניתן בין הפסולת השמנית לחול ולפסולת הרגילה – מה שמקשה על הניקוי. גם היום פרוסים מתנדבים רבים שהצטרפו אל מאמצי הניקיון, כולל כאלה שהוכשרו מטעם המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן, ואוספים את הזפת באופן ידני.

השרה גמליאל אמרה אתמול כי "זפת היא חומר מסוכן! האירוע לא יסתיים בימים הקרובים, אנחנו נערכים לעבודה קשה וארוכה. יש מקומות שכלים הנדסיים לא יועילו, ולכן השיטה להסרה של הזפת היא באמצעות ידיים עובדות. אנחנו זקוקים למתנדבים ומקבלים פניות רבות מאזרחים שרוצים לסייע, והם יוכלו לעשות זאת דרך הרשויות המקומיות".

ניתן להירשם כאן >> https://did.li/DSiTY

צילום: The Coast Patrol
Back to top button