משפטי/פלילי

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, נידון ל- 4 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר לפני זמן קצר (ראשון) ארבע שנות מאסר על איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר, זאת בנוסף להטלת קלון. שמעוני הורשע בשוחד, הפרת אמונים ועבירות מס.

עו"ד הילה גבאי ועו"ד קרן צבירן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שניהלו את התיק בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מסרו לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע באופן חד וברור שעבירות שחיתות שלטונית הן רעה חולה שיש לעקור מן השורש. גזר הדין המשמעותי שהוטל על שמעוני של ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 400 אלף שקלים מהווה מסר נחרץ לאישי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר ואת הסמכויות שניתנו להם לצורך קבלת טובות הנאה אישיות, והוא פרק חשוב במלחמה בשחיתות הציבורית."

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, מסר: "הרשות המקומית הפכה לחצר האחורית המוזנחת המאפשרת פעם אחר פעם צמיחה של גידולי פרא. זו פרשה שמגלמת בתוכה את כל החוליים ברשות המקומית – קשרים פסולים ואסורים בין ראש רשות לבין גורמים בענף התכנון והבנייה בעיר, ובחסות גוף התקשורת המקומי שנרתם גם הוא למתן סיקור אוהד. הגיעה העת לרפורמה של ממש בפיקוח על הרשות ובהתנהלותה. החלטת בית המשפט היום שולחת מסר מרתיע לכלל ראשי הרשויות לנהוג במנהל תקין וטוהר מידות. ידע כל ראש עיר כי עינם של הציבור ושל בתי המשפט פקוחות על מעשיהם ועל ניהולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח