חדשות הארץ

לקראת ט"ו בשבט: זו רשימת המשתלות הנגועות בנמלת האש הקטנה

נמלת האש הקטנה היא מין פולש שעובר ממקום למקום בארץ בצורה פסיבית – על-ידי האדם, בעיקר דרך עציצים, שתילים ואדמה, ומקור ההפצה העיקרי של הנמלה הוא משתלות. כדי לצמצם את התפשטות הנמלה בישראל, המשרד להגנת הסביבה בודק את הימצאותה במשתלות ברחבי הארץ ומפרסם לציבור את תוצאות הבדיקות באתר המשרד להגנת הסביבה, גם כרשימה וגם כמפה, אשר מתעדכנות מדי שבוע.

כדי להימנע מהכנסת שתילים נגועים לבתים ולחצרות, המשרד ממליץ לבודד שתילים חדשים למשך מספר שעות בקופסת קרטון עם פיתיונות (כמו חטיף חמאת בוטנים) בפינות הקופסה, ולראות אם נמשכות אליהם נמלות אש זעירות (נמלים בגודל כ-1 מ"מ בצבע כתום). אם מתעורר חשד להימצאות נמלי אש בשתילים חדשים, יש לדווח על כך למוקד הרשות המקומית, להחזיר את השתילים הנגועים למשתלה, ולקבל הנחיות כיצד לטפל במפגע ולמנוע את התפשטותו. כמו-כן, יש לעדכן את אגף מזיקים והדברה למייל.

באחרונה פרסם המשרד אזהרה על כך שמשתלת "אגרו-נוי" הפועלת ליד כפר אדומים (בשטח מועצה מקומית מטה בנימין), נמצאה נגועה בנמלת האש הקטנה. שיתוף הפעולה והעירנות של הציבור חשובים ביותר להצלחה בהקטנת התפשטות הנמלה!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ- 100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה, המהווים איום למגוון הביולוגי. הנמלה אינה מעבירה מחלות, אך היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כווייה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "נמלת האש הקטנה היא מזיק תברואי פולש שפוגע באדם ובסביבה. על מנת להאט את התפשטות הנמלה בארץ ולמנוע פגיעה באדם ובסביבה, אנחנו מפרסמים את שמות המשתלות שנבדקו לנוכחות נמלת האש הקטנה וקוראים לציבור לרכוש שתילים בחוכמה. היכנסו למפה שלנו ובדקו!"

רשימת המשתלות הנגועות

מפת המשתלות הנגועות

בתמונה: נמלת האש הקטנה. צילום: ערן חקלאי, המשרד להגנת הסביבה

תגובה אחת

  1. סוף סוף התעוררו כאן הנמלה מפושטת בכל הארץ והוה ניתן לעצור אותה בהתחלה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח