חדשות הארץ

התנועה לאיכות השלטון לנתניהו ולגנץ: "חייבים למנות מפכ"ל קבע מיידית"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראש הממשלה החליפי בני גנץ וליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה למנות מפכ"ל קבע במידי למשטרת ישראל, זאת בעקבות ההחלטה להפוך את מינויו של ניצב יעקב שבתאי למינוי זמני של מילוי מקום עד לסוף יוני 2021 – זאת למרות שבית המשפט העליון הורה להם להביא למינוי מפכ"ל במהירות.

עוד הדגישה התנועה כי יש להקציב למפכ"ל תקופת כהונה קשיחה, כפי שנקבע בהחלטת ממשלה, "וזאת כדי שלא ליצור מצב בו אורך כהונתו של המפכ"ל יותנה בשביעות הרצון ממנו, קרי, תוך ניגוד עניינים, במיוחד במצב הדברים הנוכחי, בו העומד בראשות הממשלה נאשם בפלילים, וישנם מעל ל-100 שוטרים המשמשים כעדי תביעה במשפטו". בנוסף מזכירה התנועה לאיכות השלטון כי בהתאם להליך המתקיים בבג"ץ, על ראש הממשלה ועל שלוחו, השר לביטחון פנים, להימנע מלהתערב במינוים לתפקידים בכירים במערכת אכיפת החוק, לאור החשש מניגוד העניינים בו ניצב ראש הממשלה, לנוכח היותו נאשם בפלילים.

במכתב צוין כי "מדינת ישראל צפויה להיכנס למצב בלתי אפשרי של למעלה משנתיים וחצי ללא מינוי קבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה, נבקש כי ממשלת ישראל תפעל למינוי מפכ"ל קבע בהקדם האפשרי וללא שיהוי נוסף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח