חדשות הארץ

יו"ר ההסתדרות לרה"מ: לעצור את אישור מתווה החלב שיפגע בחקלאים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה להתערב במתווה המתגבש במשרד האוצר, ולפיו בהמשך לפתיחת הייבוא של ענף החמאה, ייפתח ויוגדל גם הייבוא של גבינות קשות לישראל. לדברי בר-דוד, "המתווה יפגע בחקלאים בישראל, במפעלים ובמשק כולו".

במכתב, שעותק ממנו נשלח בין היתר גם לשר החקלאות אלון שוסטר, ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי, ליו"ר שדולת החקלאות ח"כ אופיר סופר ולמנכ"ל תנובה אייל מליס, מציין יו"ר ההסתדרות כי "למתווה השלכות מרחיקות לכת על תעשיית החלב המקומית והעובדים בה. יישום המתווה יפגע ישירות ובאופן מיידי במפעל תל יוסף בבית שאן, וצפוי להביא לסגירתו. כתוצאה מכך, אלפי עובדים החיים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל יאבדו את עבודתם".

לדבריו, "קידום המתווה סותר גם את העיקרון בדבר העדפת תוצרת כחול-לבן, וזאת במיוחד כשהמשק הישראלי מצוי בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-דוד כותב גם כי "קיימת חשיבות עליונה בשמירה על מקורות המזון בבעלות ישראלית, על מנת להבטיח לעצמנו אספקת מזון סדירה בעיתות שלום ובחירום".

יו"ר ההסתדרות מסיים את מכתבו בקריאה לרה"מ נתניהו "לעצור את אישור המתווה במתכונתו הנוכחית, ולהגיע להסכמה על מתווה שלא יפגע במפעלי הייצור, בחקלאים המקומיים, ובתעשיית החלב הישראלית כולה תוך צמצום הנזק הכבד לענף הגבינות הקשות".

צילום: freepik
Back to top button