פוליטי / מדיני

חוקי כחול לבן אושרו במליאה בקריאה טרומית: "טובת האזרחים מעל הכל"

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להחזר מקדמות לזוגות שחתונתם בוטלה בשל הקורונה של ח"כ הילה שי וזאן, ואת חוק השוויון של ח"כ איתן גינזבורג- שניהם ממפלגת כחול לבן. החוקים הועברו הניגוד לעמדת הליכוד, ועל רקע המתחים הגדלים בקואליציה לקראת מערכת בחירות הולכת וקרבה.

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר: "גאה ומברך על העברת החוקים החשובים המקדמים את מדינת ישראל לעתיד שוויוני יותר ובטוח יותר עבור כל אזרחי ישראל ועבור זוגות צעירים בתחילת דרכם המושפעים ממשבר הקורונה הקשה כל כך הן בריאותית, כלכלית וחברתית. כחול לבן תמשיך לעשות הכל על מנת לקדם את החברה הישראלית להיות טובה והוגנת יותר עבור כולם".

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, שהצעת החוק שלו לעיגון הזכות לשוויון עברה בקריאה טרומית במליאה, הוסיף: "רגע חשוב לכל מי שערכי השוויון והדמוקרטיה הם בבסיס הערכים שלו. הגיע הזמן שספר החוקים של מדינת ישראל יגיד סוף סוף – כן לשוויון, לא להפלייה. אמנם זו רק תחילת הדרך, והיא לא תהיה פשוטה, אבל אני מתכוון לעשות מה שניתן כדי שהליך החקיקה יתקדם עוד בכנסת הזאת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ הילה שי וזאן, שהצעת החוק שלה להחזר כספי עבור זוגות צעירים שחתונתם בוטלה עבר בקריאה טרומית במליאה, אמרה: "אלפי זוגות צעירים בישראל, מצאו עצמם לפתע עם חוב של עשרות ומאות אלפי שקלים, על חתונתה שלא התקיימה מעולם. החוב הכניס את אותם הזוגות בין רגע למצוקה כלכלית של ממש, וכל זאת בעיצומו של המשבר הכלכלי החריף בתולדות ישראל. אני שמחה שלפחות לרגע אחד, הצלחנו כל חברי הכנסת להתגבר על המחלוקות והעניינים הפוליטיים, ולתמוך בחוק החשוב הזה. כעת עלינו לפעול להעברתו של החוק בקריאה ראשונה, ושניה ושלישית בהקדם האפשרי".

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button