חדשות הארץ

ח"כ אבוטבול: המדינה חייבת לעודד מעסיקים לשלב בעלי מוגבלויות

במסגרת ציון יום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות בכנסת, נערך היום (שלישי) דיון מיוחד גם בועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה בנושא התקנות של חוק זה. במסגרת הדיון הוזמנו נציגי משרדי ממשלה לדווח על עמידתם בתקנות והאכיפה של התקנות במגזר העסקי ובמשרדי הממשלה.

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) דיבר על המציאות הקשה של האנשים עם המוגבלויות בשוק התעסוקה ואמר כי ״למרות החוקים שקיימים בנושא, מעסיקים רבים נמנעים מלהעסיק בעלי מוגבלויות. המדינה חייבת להתערב בדחיפות, לפעול להעלאת המודעות ולפרסם את הכלים שהמדינה מעניקה למעסיקים שמשלבים בעלי מוגבלויות בעסקים שלהם״.

חבר הכנסת אבוטבול ציין את הסטיגמות והדעות הקדומות כחסם עיקרי והתייחס לבעלי העסקים אשר אינם מוכנים לתרום את חלקם לחברה ולהעסיק בעלי מוגבלויות: ״בשעה שהמדינה אינה עושה די בכדי לאכוף את החוק המחייב שילובם של בעלי מוגבלויות, צריך לציין ארגונים שפועלים לקידום של אותם אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף אבוטבול וסיפר: "נחשפתי רבות לארגון 'אהל שרה' שעושה עבודת קודש בנושא שילוב בעלי מוגבלויות, הם פועלים כבר עשרות שנים לקידום אנשים אלה אצל מעסיקים גדולים וקטנים וחברות רבות בתעשיה ובמסחר. כשרואים את אותם אנשים בעבודה, רואים שזה נותן להם משמעות לחיים. יש להם בשביל מה לקום בבוקר, הם רואים שהם שווים משהו בעיני החברה. המדינה חייבת לעודד את הארגונים האלה ולעודד עוד מעסיקים לשלב בעלי מוגבלויות. כמו״כ אני מבקש מהוועדה לקיים ביקור בארגון לשוב זה 'אוהל שרה' ולחזק את מגמת ההשתלבות של בעלי המוגבלויות."

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button