משפטי/פלילי

עו"ד פלסטיני מואשם בגניבת עשרות אלפי ש"ח מלקוחות בנק לאומי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עלי שריתח, עו"ד פלסטינאי בגין מאות עבירות של חדירה לחומר מחשב וניסיון לחדירה לחומר מחשב, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה באיומים, הלבנת הון, פגיעה בפרטיות, גניבה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, במהלך תקופה מסוימת החזיק הנאשם במאגר מידע שהכיל מידע אישי הנוגע למאות לקוחות בנק לאומי. מידע אישי זה כלל, בין היתר, את הנתונים הבאים – מספרי תעודות זהות וחשבונות בנק, שם משתמש, פרטי כרטיסי אשראי, מספר טלפון נייד, וצילום תעודת הזהות של בעל החשבון.

במהלך החודשים יולי – אוקטובר 2020 פעל הנאשם במאות הזדמנויות במטרה לחדור לחשבונות של לקוחות הבנק דרך אתר האינטרנט של הבנק בלי שניתנה לו הרשאה לכך, במטרה לגנוב מחשבונות אלה כסף, בין בעצמו ובין באמצעות אחרים. כדי לחדור לחשבונות של לקוחות הבנק, השתלט הנאשם מרחוק על קווי הטלפון הסלולריים של לקוחות הבנק בחברת "פרטנר", לצורך קבלת קוד אימות מהבנק במסרון כחלק מתהליך החלפת הסיסמה, ולאחר מכן שינה או ניסה לשנות את סיסמאות הכניסה לחשבונות של לקוחות הבנק דרך אתר האינטרנט של הבנק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במטרה להעביר את המנוי ומספר הטלפון של בעל החשבון אל כרטיס "סים" שהיה בידיו של הנאשם. הנאשם פנה לחברת הסלולר "פרטנר" בה מנוי בעל החשבון, תוך שהוא מציג עצמו בכזב כבעל המנוי או כבעל סמכות לפעול במנוי, מסר פרטים מזהים שאינם שלו, וביקש להעביר את המנוי של בעל החשבון לכרטיס "סים" אחר אותו החזיק. בעקבות המצג הכוזב, העביר נציג השירות של חברת הסלולר את המנוי של בעל החשבון לכרטיס ה"סים" שהיה בידי הנאשם, זאת בהתאם לפרטים שמסר להם הנאשם. כתוצאה מהעברת המנוי לכרטיס ה"סים" שבידיו של הנאשם, נחסם בעל החשבון משימוש במנוי הטלפון שבבעלותו.

במקרים רבים, ניסיונות אלה של הנאשם לחדור לחשבונות של לקוחות הבנק צלחו. ב-77 הזדמנויות הצליח הנאשם לחדור לחשבונות הבנק, אז ניסה הנאשם לגנוב סכום כולל של כ-6,488,599 ש"ח מ-32 חשבונות לקוחות הבנק. לבסוף, הצליח הנאשם לגנוב משלושה חשבונות של לקוחות הבנק סכום של 229,156 ש"ח.

לאחר גניבת הכסף, ביצע הנאשם פעולות שונות כדי להסתיר את מקור הכסף, ובין היתר העביר סכום כסף אותו גנב לחשבון הבנק של זוג מכרים של הנאשם והנחה אותם כיצד לפעול כדי להעביר אליו את הכסף במזומן. בהמשך, איים הנאשם על אחד מבני הזוג שאם יפנה למשטרה ויספר על מקור הכסף, ירצח אותו ויפגע במשפחתו. לאחר שהנאשם נעצר לצרכי חקירה, נשלחו אנשים מטעמו לביתו של אותו מכר, אשר איימו עליו באיומי אקדח שאם יפליל את הנאשם, ירצחו אותו ויפגעו במשפחתו. דקות לאחר מכן, אחיו של הנאשם התקשר לבני הזוג ואיים עליהם שאם יפלילו את אחיו, יפגע בהם, והציע להם כסף תמורת שתיקתם במשטרה.

בכתב האישום ייחסה הפרקליטות לנאשם שורה ארוכה של עבירות – פגיעה בפרטיות (מאות עבירות), התחזות כאדם אחר (עשרות עבירות), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (עשרות עבירות), ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (מאות עבירות), חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת (עשרות עבירות), ניסיון חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת (מאות עבירות), גניבה (3 עבירות), נסיון גניבה בנסיבות מחמירות (עשרות עבירות), הלבנת הון, והדחה בחקירה באיומים.

עם כתב האישום הוגשה על ידי הפרקליטות בקשה למעצר הנאשם עד תום ההליכים.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה כי נוסף על כל עונש שיוחלט בעינו, יחולט רכוש מתוך רכושו של הנידון בשווי בשווי 86,356 ש"ח.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח