איראןמבזקים

המדען הובא לקבורה, באיראן מבטיחים לנקום את מותו

הבוקר (שני) הובא לקבורה במקדש אימאמזדה סאלח שבטהראן, בירת איראן, המדען הבכיר וראש תוכנית הגרעינית האיראנית, מוחסן פחריזדה. בזה אחר זה עלו לשאת נאומים אנשי המשטר ובכירי משמרות המהפכה. בין היתר נשמעו איומים כלפי ישראל והובטח לנקום את מותו.

רשת הטלוויזיה אל-עאלם, ערוץ החדשות בשפה הערבית באיראן, דיווחה כי ישנן עדויות המוכיחות את מעורבותה של ישראל בחיסול. "הושגו ראיות מספקות כדי להוכיח את מעורבותה של ישראל בחיסולו של המדען הבכיר, מוחסן פחריזדה. הנשק ששימש לרצח הוא ישראלי ונשלט מרחוק באמצעות לוויין" נמסר בדיווח וצוין כי "המשטר הציוני השתמש בגורמים המתנגדים למהפכה האסלאמית באיראן על מנת לבצע את הפעולה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר ההגנה של איראן, גנרל אמיר חתמי הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל, בנאום שנשא בהלוויית המדען שחוסל, והבטיח כי תגיע נקמה. "האויב יודע היטב כי שום פשע לא יכול להישאר ללא מענה. אנחנו נרדוף אחר הפושעים ופקודת המפקד העליון של הכוחות המזוינים יבוצע. איראן לא תמהר ולא תנהג בחיפזון להגיב להתנקשות בחייו של הקדוש המעונה פחריזדה. מנהיגי איראן לא יפלו בפח של ארצות הברית וישראל ולא יגיבו במהירות. פעולות כאלה דורשות את הזמן הנכון ואת האנשים הנכונים כדי להבטיח הצלחה. השבועות הקרובים יהיו מלאים בהפתעות ונקמה גדולה היא בלתי נמנעת." הבהיר חתמי.

חתמי הוסיף כי "פעולה כזו לא הייתה מתאפשרת ללא תיאום בין ארצות הברית וישראל. ארצות הברית מנסה במשך שנים לאיים ולהציע שוחד למדענים האיראניים".

חתמי הדגיש כי "סילוקו הפיזי של פחריזדה לא ישבש את תוכנית הגרעין של איראן. אם האויבים המרושעים לא היו מבצעים את הפשע הזה יתכן שהשהיד פחריזדה היה מת אלמוני, אבל עכשיו כל העולם מכיר את השהיד היקר הזה."

חתמי תקף את ישראל וארצות הברית על הניסיון לעצור את התוכנית הגרעינית האיראנית ואמר: "האם האיום הגדול על האנושות הוא לא הנשק הגרעיני שיש למשטר הציוני ולארצות הברית? לשם מה הם מחזיקים בו? כקישוט? מה הם חשבו לעצמם שאם יבצעו את הפשע הזה זה ישבור את רוחנו? אתם רואים שכל זה רק מחזק אותנו ומלכד את העם כדי שנהיה נחושים עוד יותר. אתמול כבר עשינו את הצעד הראשון בישיבת הממשלה והחלטנו להכפיל את תקציב המחקר והטכנולוגיה של משרד הביטחון. שום מעשה מטופש לא יישאר ללא מענה והמבצעים ייענשו על מעשיהם". סיכם.

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני אמר היום בראיון לטלוויזיה האיראנית כי מנגנוני הביטחון במדינה ניבאו במדויק את האפשרות להתנקש בחייו של פחריזדה.

"שירותי הביון במדינה ניבאו במדויק את ההתנקשות האפשרית במוחסן פחריזדה ואת המיקום האפשרי של החיסול הזה" אמר שמח'אני והוסיף, "האויב ניסה במשך 20 שנה לבצע את חיסולו, אך עד לפעם הזו הוא נכשל. מערכות המודיעין העלו במשך השנים האלו את האפשרות וחזו במדויק את המיקום האפשרי, בשל כך גם צוות האבטחה סביבו התהדק. בשל התדירות בעשרים השנים הללו שגורמי המודיעין התריעו על כך בדוחות המודיעיניים, למרבה הצער הפסיקו להתייחס לזה ברצינות הדרושה והפעם הם הצליחו."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח