פוליטי / מדיני

הקפאת בניית מעון רה"מ: "המחדל הוא תמצית של ניהול כושל"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח, קיימה היום (רביעי) דיון בוועדה על דו"ח המבקר האחרון המצביע על שורות כשלים מהותיים שהובילו להקפאת פרויקט הקמת מבנה חדש למשרד ראש הממשלה ומעונו, לאחר שכבר הושקעו בו מיליוני ש"ח.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח אמר: "מתגלה פה סיפור של ניהול כושל וחלמאות שהעלות שלו עשרות מיליונים – אם לא יותר. רק בנקודה מאוד מתקדמת מתברר לתדהמת כולם שהמעון עומד להיות מוקם בסביבת רכבת קלה ושורה שלמה של בניינים רבי קומות. כל ילד שראה סרט הוליוודי יודע שיש בזה סכנת אבטחה. לפי הערכת הגורמים שדיברו עם המבקר, לא יוקם מעון חדש בחמש השנים הקרובות. בדיון ננסה לקבל תשובות מהגורמים שהיו מעורבים בפיאסקו הזה. יש סיבה נכונה לכך שבכל דבר יש סדר ופרוצדורה במה ששייך לכספי ציבור. יש זלזול מכוון מצד ראש הממשלה בסדר ופרוצדורה – מי שמזלזל בסיבה הזו, מגיע לתוצאה של מיליונים שהולכים לטמיון ואלפי שעות עבודה של מאות גורמים שעבדו לחינם. אין שום סיבה שדבר כזה לא יקרה שוב וזה גם נאמר עכשיו בוועדה על ידי סגן החשב הכללי. הזלזול הזה נהיה מובנה לאחרונה בעבודת הממשלה ואפשר לראות אותה גם לגבי הקורונה. ראש הממשלה אומר שלא משנה איך מתקבלות ההחלטות. העיקר שהן נעשות . זוהי אמירה בעייתית שמזלזלת בתהליך וגורמת לתוצאות העגומות כפי שעולות כאן בוועדה מידי יום, אך היום בהחלט חזינו בתוצאה הזויה ביותר"

בפתח הדיון הוצג דו"ח המבקר, ומהדו"ח עולה כי בניית הפרויקט טרם החלה, על אף החלטת קבינט מדצמבר 2015 ובניגוד לעמדת גורמי המקצוע, שב"כ ומשרד רה"מ – גיבשו עמדה על בסיס מידע תכנוני ישן ומנהלי הפרויקט – לא וידאו העברת מידע סדורה ומלאה. וככה יצא שכל הבינוי המתוכנן בסביבת הפרויקט ש מעון ראש הממשלה כלל לא נלקח בחשבון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תרשים שהוצג בוועדה ע"י המבקר לסיבת הקפאת הפרויקט. צילום: ללא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח