חדשות הארץמבזקים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה פיקוח אלקטרוני למיגור האלימות במשפחה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק. מדובר באחת ההצעות היחידות שזכתה היום לקונצנזוס בוועדת השרים והיא מביאה בשורה של ממש למיגור האלימות במשפחה באמצעות פיקוח אלקטרוני.

בעצם קיום הפיקוח האלקטרוני, ניתן יהיה לפקח על מי שניתן כנגדו צו ההגנה שהוא אכן הוא עומד בתנאי הצו, ולפעול כנגד אלו שמפרים את הצו, בצורת התרעה אלקטרונית ללא הצורך בפניה הגשת תלונה פיזית במשטרה. מה שיעניק לאותן משפחות שחוות אלימות, חופש לנוע במרחב הציבורי בבטחה וללא החרדה התמידית שמלווה אותם באופן קבוע.

על פי הצעת החוק, יצטרכו הגורמים שנגדם הוגש צו ההגנה לשאת על גופם צימוד אלקטרוני אשר יתריע לקרבן ולמשטרת ישראל אם המרחק הקבוע מופר. בכך, נוכל לייצר הרתעה אמתית, להבטיח את קיום פסיקת בתי המשפט ולצמצם את הפגיעות בגוף ובנפש של נשים וילדים רבים בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוזמת החוק סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק אמרה: "היום עשינו צעד משמעותי נוסף, מתוך סט חוקים רחב, למיגור האלימות כנגד נשים בחברה הישראלית. דווקא ביום קשה זה, שבו קיפחה אישה נוספת את חייה, על פי החשדות על ידי בעלה, הצלחנו להדליק את לפיד התקווה מחדש. החלטת ועדת השרים לאשר את הצעתי, לפיקוח אלקטרוני כנגד התוקפים, ולאפשר לאותן נשים וילדים להמשיך בשגרת חייהם ללא החשש המתמיד מפני התוקפים, מראה כי נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשלה. אני גאה להיות חלק מממשלה הנלחמת על ביטחון חייהן של הנשים בישראל. אמשיך להיאבק ולהילחם למען חברה בטוחה יותר."

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button