חדשות הארץמבזקים

לפיד: האיום הכי גדול על המדינה שהיא מפסיקה להיות דמוקרטית

ראש האופוזיציה ויושב ראש "יש עתיד" יאיר לפיד תקף היום (שני) בחריפות את חוק הקורונה שראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להעביר: "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה. מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית."

לפיד אמר כי "אחרי כל הקשקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו. סעיף 38 לחוק אומר: "ראש הממשלה ממונה על ביצוע חוק זה, ורשאי להתקין תקנות לביצועו." איזה תקנות? איזה שהוא ירצה. הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. אין ראש ממשלה חליפי. כל הפריטטי הפך לפתטי. בן אדם אחד. לא היה כזה דבר – מעולם."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

יושב ראש האופוזיציה טען כי "זה חוק שנותן לנאשם בפלילים סמכויות מוחלטות על המשטרה. האפשרות להיכנס לאנשים הביתה קיימת בחוק הזה. זו אגדה שהם ביטלו את זה. הוא יוכל לאסור על אנשים להפגין נגדו. הוא יקבע, זה מופיע בחוק, הוא יקבע מה זה "שימוש סביר בכוח למניעת התקהלות. זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו 10 תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום. בכל 70 התקנות האלה אין מילה אחת על העצמאים. על העסקים הקטנים. על המובטלים. הכל עוסק בסמכויות שנתניהו דרש וקיבל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד סיכם ואמר "אין לי שום ציפיות מהממשלה הזו, אבל הכנסת צריכה למנוע את אישור התקנות האלה. הכנסת לא יכולה להסכים שיבטלו את כל סמכויותיה ויעבירו אותן לאדם אחד. אני קורא לכל סיעות הבית, כולל הליכוד, לא להסכים לתקנות האלה."

תגובה אחת

Back to top button