חדשות הארץמבזקים

ארגון "בצלמו" למנדלבליט: פתח בחקירה כנגד השופט מזוז

ארגון בצלמו פנה אתמול (רביעי) אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד שופט בית המשפט העליון מנחם (מני) מזוז. זאת בעקבות דברים שכתב במסגרת נימוקי החלטתו שלא לפסול את עצמו מלדון בעתירה אשר הוגשה כנגד שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, ואף שהשופט מזוז התבטא כנגדו בעבר במסגרת כנס חיפה למשפט ב 14 לנובמבר בשנה שעברה.

במסגרת פניית ארגון בצלמו ליועץ המשפטי לממשלה, נטען כי השופט מזוז שיקר במסגרת נימוקי החלטתו שלא לפסול את עצמו ואגב כך ביצע לכאורה עבירות של עדות שקר, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים. פניה מוקדמת שנערכה על ידי ארגון בצלמו לנציב תלונות הציבור על שופטים , נקבע על ידי הנציב כי אכן אין הלימה בין הדברים שנאמרו על ידי השופט מזוז בכנס חיפה למשפט לבין הדברים שכתב במסגרת החלטתו שלא לפסול את עצמו מלדון בעתירה כנגד שר המשפטים.

עם זאת, נמנע הנציב מלקבוע כי השופט מזוז שיקר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר החלטת הנציב פנה ארגון בצלמו אל היועץ המשפטי לממשל, אשר לו הסמכות להורות על חקירה ו/או העמדה לדין של שופט, בדרישה כי יורה על חקירה פלילית כנגד השופט מזוז.

עוד צוין בפניה, כי בהתחשב לעובדה כי בעת האחרונה הורה היועמ"ש לחקור שתי עובדות מעון ראש הממשלה בחשד למסירת עדות שקר בהליך משפטי, מן הראוי לנקוט באותם צעדים כלפי השופט מזוז אשר נוכח מעמדו ותפקידו הציבורי נדרש לעמוד לכל הפחות באותם מדדים של אמינות וטוהר מידות.

צילום: מארק ניימן, לע"מ

2 תגובות

  1. שלום לצערי אנחנו רואים בהרבה פסקי דין את את העיוותים במשפט תלוי מי העומד מולם של השופטים והפרקליטים איך מחפים על חבריהם כשהם רוצים לא צדק יש שם טוב שיסתכלו במראה לפני שהם פוסקים

  2. צודק לחלוטין .אבל מנדלה אביחי לא יעיז לעשות זאת . שמור לי ואשמור לך .מכירים?

Back to top button