מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף את גנץ: מה זאת אומרת זה לא תלוי בך?

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת את התנהלות הממשלה ואמר כי "מאז הוקמה הממשלה הזו מתפתח ז'אנר מעניין בתוכה של אנשים שיושבים בממשלה, אבל הם מאוד מאוד עצובים על ההתנהלות שלה, זה מדכדך אותם."

לדבריו, "השר שמולי למשל אמר השבוע: "זאת לא ממשלת החלומות שלי. קיצוץ התקנים במשרדי הרווחה והבריאות בתקופה זו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת". מעולה, מה אתה הולך לעשות בנידון? אתה לא משקיף, אתה לא צופה באירוע, אתה שר בממשלה, אם משהו לא מתקבל על דעתך יכולת למשל, אני יודע שזו תהיה הצעה פרועה, להצביע נגד. אבל השר הצביע בעד הקיצוץ שבעיניו בלתי מתקבל על הדעת. אני כבר מעדיף את הליכודניקים לפחות אצלם: what you see is what you get."

עוד הוסיף כי "איתן גינזבורג אמר: "אני לא אוהב את המינוי של שני מנכ"לים אצל השר אלקין". או קי, מה אתה הולך לעשות בעניין? אתה חבר קואליציה ואין ספק שאם זה לא מוצא חן בעיניך יש לך כלים, ספר לנו מה אתה הולך לעשות בעניין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אמר עמיר פרץ, השר עמיר פרץ, אמר את זה בשבטו כשר הכלכלה: "שתוקם ממשלה קטנה יותר בלי משרדים חדשים". הוא אחד השרים בממשלה הלא קטנה הזו. יש 36 שרים ו 16 סגני שרים בקואליציה המשונה הזאת ועמיר פרץ הוא אחד השרים. מה זאת אומרת "הייתי מעדיף שתקום ממשלה קטנה יותר"? מישהו הכריח אותך לשבת בה? מישהו הכריח אותך להצביע בעדה? איך הגעת לזה שאתה יושב שם ומתלונן על גודל הממשלה?" תקף לפיד.

לפיד התייחס לסערה סביב הפרסומים אודות רכבי השרד שדרש לקבל גנץ וציין כי "שר הביטחון, בני גנץ, אמר היום כשידברו על המכוניות שלו: "ככל שזה תלוי בי, הייתי עולה כל יום למשרד עם רכב אחד". יש לי חדשות בשבילך, זה תלוי בך. אתה בא, אתה נכנס לחדר, אתה אומר שלום אני לא צריך שתי מכוניות אאודי 8, מספיקה לי מכונית אחת מהכנסת וככה זה קורה. למה? כי אתה אחראי על מערכת הביטחון ואתה שר בממשלה ומה שאתה אומר זה התקנות. מה זאת אומרת זה לא תלוי בך? במי אתה חושב שזה תלוי?" תקף לפיד את גנץ והוסיף, "מה זאת אומרת זה לא תלוי בך שיבנו מעון חילופי או ישפצו בשבעה מיליון שקלים את המעון שלך. רק בך זה תלוי. אתה לא רוצה, זה לא יקרה."

לפיד אמר לסיום כי "כבר שלושה שבועות הם עולים ומתראיינים ומספרים לנו שזה לא נוח להם, ושזה לא ממשלת החלומות שלהם, והם היו מעדיפים ממשלה קטנה, ומדובר באילוץ ששובר את ליבם מבפנים. אני רוצה להגיד לכם דבר אחד טוב באמת שהממשלה הזאת עשתה, כי בכל זאת דבר אחד טוב הם עשו – הם פתחו את בריכות השחייה. כדי שיהיה להם הרבה יותר קל לעשות הכול מהמקפצה."

תגובה אחת

  1. לפיד הפסדת בבחירות תפסיק ללבות את היצרים תתחיל לבדוק איפה טעית כול הזמן בוכה חפס לך פרלמנט אחר די נמאסת מגיע לקואליציה 1000 ימי חסד

Back to top button