חדשות הארץמבזקים

יו"ר התנועה לאיכות השלטון: מקווים שבית המשפט יתערב ויכריע

התנועה לאיכות השלטון התייחסה לתגובתו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט שציין כי אין מניעה משפטית מנתניהו להמשיך לכהן בתפקידו כראש הממשלה על אף כתבי האישום כנגדו ואמרו כי "מנדלבליט מסתתר מאחורי מילים עמומות ומכשיר את השחיתות ; צר לנו על תגובתו הרפה של מי שאמון על שמירת החוק. אנו בטוחים כי בית המשפט יתערב ויוציא כרטיס אדום להרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים".

בתגובת העותרת, התנועה לאיכות השלטון על עמדתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט נמסר: "דומה כי היועץ המשפטי, אשר עשה כל שביכולתו על מנת שלא להידרש לעניין זה, מוסיף לנסות ולהסתתר מאחורי מילים עמומות ותיאורי מצב תיאורטיים. המציאות היא כאן ועכשיו, והמציאות הכואבת הזו היא שבעוד מספר ימים בראשות ממשלת ישראל יעמוד אדם שבבוקר ישב על ספסל הנאשמים ובערב ינהל את ישיבות הקבינט מדיני בטחוני. לא ברור לנו על אילו נסיבות קונקרטיות עתידיות מדבר היועץ המשפטי לממשלה, ובוודאי לא ברור לנו מה יכול להיות חמור יותר ממצב עניינים מביש זה, בו נאשם בנטילת שוחד מבקש להרכיב ממשלה במדינת ישראל."

עוד ציינו בתנועה לאיכות השלטון כי "אותם הדברים אמורים אף לגבי תגובתו הרפה של היועץ המשפטי לסוגיית ההסכמים הקואליציוניים. לצערנו, כמוהו כאותו אחד המבקש לסגור את השערים לאחר שכל הסוסים כבר ברחו. טענתו של היועץ המשפטי כי רק בעתיד יש לבחון את ההסדרים החמורים הקבועים באותם הסדרים, מלמדת על חששו הכבד להתמודד עם המציאות שבה משתלטת הממשלה על הכנסת ומשנה את שיטת המשטר הישראלית, בחסות "מצב החירום" של ימי הקורונה אשר עושה שמות בדמוקרטיה הישראלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צר לנו מאוד שזוהי תגובתו של מי שאמון על שמירת החוק במדינת ישראל ועל ההגנה על האינטרס הציבורי. אני סמוכים ובטוחים שבית המשפט הנכבד יתערב ויקבל את העתירות."

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא אמר כי "תגובת היועמ"ש נרפית ומתחמקת. היועץ שמבית מדרשו יצאו שלושה כתבי אישום חמורים, נותן יד לתגובה מתחמקת שכזו. זה לא יעלה על הדעת. לא יתכן שהאיומים והלחצים של אלה שמנהלים מסע דה-לגיטימציה נגד מערכת אכיפת שלטון החוק ישאו פרי. מקווים שבית המשפט יתערב ויכריע שנתניהו לא יכול בבוקר לשבת על ספסל הנאשמים ובערב לנהל את הקבינט הביטחוני."

התנועה לאיכות השלטון מתכוונת לצאת להפגנת ענק במוצאי השבת תחת הכותרת – "אומרים לא לממשלת המושחתים".

בדף הפייסבוק של התנועה לאיכות השלטון נכתב כי "התשובה לתעודת ההכשר שמנדלבליט נותן לנאשם בפלילים היא הפגנת ענק במוצ"ש בשעה 20:00 בכיכר רבין. עוצרים את ממשלת השחיתות. בלי תירוצים. כולם מגיעים – מוצ"ש | 02.05 | כיכר רבין | 20:00".

תגובה אחת

Back to top button