מבזקיםמשפטי/פלילי

ערב יום הזיכרון: הרשות הפלסטינית תשלם פיצוי למשפחות שכולות

ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה – בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בהחלטה היסטורית כי חצי מיליארד שקלים מכספי הרשות הפלסטינית יעוקלו לטובת מתן פיצויים למשפחות שכולות ונפגעי טרור מהאינתיפאדה השנייה • ארגון שורת הדין בראשות עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר הוביל את התביעה: "המילים הפכו למעשים, כעת גם ברשות הפלסטינית יפנימו כי הטרור אינו משתלם, זהו צדק היסטורי"

בית המשפט המחוזי בירושלים, פסק אמש (ראשון) על עיקול חצי מיליארד שקלים מכספי הרשות הפלסטינית, אשר יועבר כפיצוי למשפחות שכולות נפגעות טרור מהאינתיפאדה השנייה עם מתן פסק דין בעניינם. ההחלטה לעיקול הכספים, התקבלה בהמשך לפסק הדין שניתן על ידי סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט (בדימוס) משה דרורי, בעקבות סדרת התביעות שהגיש ארגון שורת הדין בתיקי "נורז'יץ נגד הרשות הפלסטינית", ואשר קבע כי הרש"פ אחראית ל-17 מקרים של פיגועי טרור באותן שנים, פיגועים שבוצעו לא רק באופן ישיר על ידי עובדיה ופעיליה אלא גם ע״י ארגוני הטרור אש״ף, חמאס והג׳יהאד האיסלאמי. העיקול ניתן על מנת שהתובעים יוכלו לממש את פסק הדין ברגע שיינתן.

בארגון שורת הדין מסבירים כי הכספים אשר יעוקלו מהרשות הפלסטינית לטובת המשפחות השכולות, הינם כספי מע"מ, מס הכנסה ומכס, הנגבים על ידי מדינת ישראל עבור הרשות הפלסטינית, במסגרת הסכמי הביניים שנחתמו בין אש"ף לישראל, וקובעים את ההסדר הכלכלי בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר בתביעות אזרחיות תקדימיות ובתיקים שנידונו במשך 20 שנה בבתי המשפט. התיק הבולט שבהם הוא של משפחת חייל המילואים ואדים נורז'יץ ז"ל, אשר נרצח באכזריות בלינץ' ברמאללה. בין תיקי התביעה שניצחו בבית המשפט: הטבח במשפחת גביש בו נהרגו שני הורים, סבא, ונכד בביתם שבאלון מורה בפסח 2002; רצח בני הזוג דיקשטיין ובנם הקטן במארב ירי בדרום הר חברון; פיגוע ההתאבדות בצומת מגידו בו נהרגו 17 בני אדם, ופיגועים רבים נוספים. כמו כן, תביעתו של נעמאן שראקיה שנחשד על ידי הרשות הפלסטינית כמי ששיתף פעולה עם ישראל, נחטף ועונה על ידה בגין זאת, וכן תביעתם של כ-60 מורי דרך שפרנסתם נפגעה קשות במהלך השנים 2000-2004 בגין מתקפת פיגועי האינתיפאדה השניה. התובעים מיוצגים ע"י עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, עו"ד אבי סגל ועו"ד אבי גז.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "אין מועד סמלי יותר מערב יום הזיכרון, בכדי להעניק למשפחות השכולות מעט נחת במאבק ארוך השנים. אנחנו ממשיכים להילחם גם 20 שנה אחרי ולא נשקוט אלא עד שנקבל צדק לנפגעי הטרור. עשיית דין עם המחבלים אינה נגמרת במאסרם בבתי הכלא, כל עוד הרשות הפלסטינית דואגת לשלם להם בגין ישיבתם, ובכך לממן ולעודד מעשי טרור. תדע הרשות הפלשתינית שיש מחיר לדם שעל ידיה, מחיר יקר מאוד, ועכשיו היא צריכה לשלם אותו".

צילום: שורת הדין

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לארגון שורת הדין מה שלא שפוי פה במדינה האזרחים משלמים מיסים מכספם שמגיע למחבלים כדאי שירצחו אותם רק בישראל יכול להיות כזאת שערוריה לבטל הסכמים עם המחבלים בושה

Back to top button