חדשות הארץמבזקים

"הדרכתי את הבעל כיצד ליילד את אשתו בחדר האמבטיה שלהם"

בין כל שיחות הקורונה – פראמדיק מד"א יובל אליהו הדריך בעל שנאלץ ליילד את אשתו בבית • עלייה במספר לידות הבית בישראל מאז הגעת נגיף הקורונה
 
פראמדיק מד"א יובל אליהו (22) ממושב תעוז, קיבל השבוע שיחה מגבר שאמר שאשתו עומדת ללדת, והוא זקוק לאמבולנס. לאחר כמה שניות, שמע יובל כי לאישה יש ציר חזק. הוא ביקש מהבעל לבדוק אם הוא רואה משהו, ומיד נענה כי ראשו של התינוק כבר כמעט בחוץ.
 
"מהר מאוד הבנתי שמדובר בלידה פעילה, ושייתכן מאוד שהתינוק יצא לפני שהאמבולנסים יגיעו", שחזר יובל, "הנחיתי את הבעל להביא מגבות נקיות, על מנת שיוכל לעטוף את התינוק ברגע שיצא, ולמעשה הדרכתי אותו כיצד ליילד את אשתו בחדר האמבטיה שלהם. לאחר כמה דקות נולד התינוק, שמיד החל לבכות".

צילום: דוברות מד"א
 
יובל הוסיף: "בתוך כל השיחות הרבות שמתקבלות במוקד בימים אלה, בנושא נגיף הקורונה ובמקרים של פציעות, תאונות דרכים והחייאות, זה היה מאוד מרגש ומשמח ללוות לידה, שהסתיימה בהצלחה, כשהאם והתינוק במצב טוב. האבא היה קר רוח ותפקד מצויין. בזכותו ובזכות היולדת האמיצה, הכל היה בסדר ונגמר בשלום. כשהחובשים והפראמדיקים של מד"א הגיעו לדירה וביצעו בדיקות רפואיות לתינוק ולאם, ממש שתי דקות אחרי שהלידה הסתיימה, שמחתי מאוד לשמוע ששלומם טוב. באותו הערב, המשכתי את המשמרת עם תחושת סיפוק גדול, וחיוך שלא הצלחתי להוריד מהפנים במשך כמה שעות".
 
מאז הגיע נגיף הקורונה לישראל, ישנה עלייה במספר לידות הבית. החל בתאריך 1.3.20, 193 נשים בישראל ילדו בהדרכה טלפונית של מוקד 101 של מד"א או ע"י צוותי מד"א בביתן או באמבולנס בדרכן לבית החולים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד, 157 נשים ילדו טרם ההגעה לבית חולים. מדובר בעלייה של 23%, כך עולה מנתוני מגן דוד אדום. בארגון מדגישים כי גם בתקופה זו, חדר הלידה בבית החולים הוא המקום הבטוח ביותר ללדת בו, עבור האישה והתינוק. עם זאת, במקרים בהם הלידה מתקדמת במהירות, יש להתקשר מיד למוקד 101 של מד"א, ולקבל הדרכה מהחובשים והפראמדיקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. כל הכבוד ליובל אליהו , ובעזרת השם , יהיו לך הרבה מקרים של מיילד מוצלח מאוד , במשמרות שלך .

Back to top button