מבזקיםפוליטי / מדיני

שלח לחברי כחול לבן: "הם יאכלו אתכם. פיראנות לא אוכלות ככה"

ח"כ עפר שלח, יש עתיד – תלם, אמר לפני זמן קצר (חמישי) בוועדה המסדרת שדנה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן כי "מדובר בהסכם של גנבים שיושבים לסגור ביניהם הסכם ולקחו עורך דין בשביל הסיפור הזה".

"הייתי בין שלושת האנשים שניסחו את מצע כחול לבן יחד עם שני אנשים שעומדים לשרת בקואליציה המתהווה בתפקידי שרים." פתח ח"כ שלח את נאומו, "זה היה מצע יוצא מהכלל שעסק במערכת הבריאות של מדינת ישראל, בחינוך, ברווחה, וכמובן שמירה על שלטון החוק. מילה ממנו אין בתוך ההסכם הקואליציוני שמונח לפנינו. כמה מדוברי כחול לבן שנמצאים פה גם באולם אמרו לאחרונה משפט שכנראה רונן משה (יועץ של כחול לבן) הפיץ לכם אותו שאתם "לא יושבים ביציע". אז אני רוצה להגיד לכם: קודם כל תנו כבוד לבית הזה. עוד לא הגשתם הצעת חוק בימי חייכם, עוד לא ישבתם בישיבת וועדה בימי חייכם, עוד לא הצבעתם הצבעה של ממש בימי חייכם. בבית הזה בעיקרון לא יושבים ביציע. רק שהצעת החוק שאתם מניחים בפנינו היום, הופכת את הבית הזה לא ליציע אלא לאפס."

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

"אני אפילו לא מדבר על חלוקת הכוח, הוועדה למינוי שופטים. אני מדבר על זה שאתם מוחקים לחלוטין את מוסד הצבעת אי האמון." הוסיף ח"כ שלח, "אני מדבר על זה שאתם שמים הסכם שהוא בכלל לא הסכם קואליציוני. הוא הסכם בין שני אנשים שמה שהם חושבים אחד על השני, כולנו יודעים ועסקו כל השנה האחרונה בלהשמיץ אחד השני בהשמצות אישיות מהנמוכות ביותר, וההסכם הוא בדיוק כזה. שני גנבים שיושבים לסגור ביניהם הסכם ולקחו עורך דין בשביל הסיפור הזה. אני מדבר על זה שאתם אומרים שאתם את כל זה עושים בשם הצורך להיאבק במשבר הקורונה, אבל כחול לבן לא לקחה לעצמה ולו תפקיד אחד שקשור למאבק בקורונה. לקחתם את השר לעניינים אסטרטגיים, שר החלל, תפוצות, מורשת, ושר הירו(כי שר ה- שלים זה כנראה של מישהו אחר). את כל התפקידים אקזקוטיביים שקשורים במלחמה בקורונה, לקח מישהו אחר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מדבר על זה שבמצע של כחול לבן כתוב שערך השוויון יעוגן או בתיקון של חוק הלאום או של משהו אחר. דבר שהיה בנשמתה של המפלגה הזאת, אין אזכור לחוק הלאום. אתם כולכם תהיו חתומים על המשך החרפה של חוק הלאום הנוכחי." אמר שלח.

ח"כ שלח פנה לח"כ ניסנקורן שצפוי לכהן כשר המשפטים בממשלה שתקום ואמר "ידידי אבי ניסנקורן. אני מכיר את השקפתך. בראשון ביולי אתה תהיה שר המשפטים של ממשלה שראש הממשלה יבוא ויציג בפניה את החלטתו לספח שהרי היא בהסכם הקואליציוני חד צדדית. הוא צריך להתייעץ עם בני גנץ. אנחנו יודעים איך הוא יתייעץ איתו. הוא צריך הסכמה של ארצות הברית – כבר יש לו אותה כבר. אני לא בא בטענות על סיפוח ההתנחלויות למיקי זוהר ועוזי דיין. זה כתוב במצע של הליכוד. אתה תיתן את ידך לזה שהסיפוח הזה יקום ויהיה ואתו ימות הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים. ואני יודע מה אתה חושב על זה, אני יודע מה רוב החברים בפלג המתכנה היום כחול לבן חושבים על זה.

וכל זה בשביל מה? ועכשיו אני מדבר אליך ח"כ ניסנקורן. אתה תהיה שר המשפטים, משמח אותי שאתה תהיה שר המשפטים. יחסית לחברים אחרים בממשלה הזאת, יש לך גם הכשרה בשביל זה ואתה בטח בא מהמקום הנכון. רק אתה תהיה שר משפטים שלא יכול למנות תפקיד אחד מהתפקידים הבכירים שלו מבלי שיכפו את זה עליך. לא תוכל להגיש הצעת חוק בלי הסכמה של הצד השני, ומתחתיך תהיה ועדת חוקה חוק ומשפט ששייכת למישהו שכל תפקידו יהיה להכשיל אותך."

ח"כ שלח סיפר על השעות לפני שיו"ר כחול לבן בני גנץ קיבל את ההחלטה ללכת לכיוון של חתימת ההסכם עם נתניהו ואמר: "אמרתי לבני גנץ 36 שעות לפני שהוא פילג את כחול לבן, שאני יודע איך הממשלה הזאת תיראה. כל יום אתם תקומו לממשלת בלוק של 58 / 59 חכים, שכל מטרתם זה להכשיל אתכם. הם מסתכלים עליכם עכשיו והם מתגלגלים מצחוק."

"הם יאכלו אתכם. פיראנות לא אוכלות ככה, לאט ובתיאבון." הוסיף שלח, "לא הייתה ארוחה כזאת מאז שסגרו את המזנון הבשרי פה הכנסת. אתה אבי ניסנקורן חתום על הצעת חוק שתאמין לי שכשהיית תלמיד שנה א' במשפטים, היית יודע לחורר אותה מכל הכיוונים שלה. כמו שבניתם את ההצעה, אתם לא משאירים ברירה לבג"ץ אלא להתערב".

תגובה אחת

  1. ררשע מרושע .חשוב יותר ללכת לבחירות נוספות ולבזבז עוד כ3 מיליארד שקל .שב באופוזיציה ותוכל חרה אתה וחבריך .שבו בשקט רשעים עלובים

Back to top button