מבזקיםפוליטי / מדיני

נחתם הסכם אחדות – גורם בכחול לבן: "אלה ההישגים שלנו"

ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נחתם הערב (שני). גורם בכחול לבן מסר כי על פי ההסכם בני גנץ יכנס לתפקידו כראש הממשלה שנה וחצי מיום השבעת הממשלה, ללא צורך בהשבעה.

בעניין המאבק בקורונה – יוקם קבינט קורונה בראשות נתניהו וגנץ. קבינט הקורונה ישרטט את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל מהמשבר, שיקום הכלכלה, דאגה לעצמאים, והכנה של מערכת הבריאות לאתגרים שבפניה. כמו כן, בעקבות משבר הקורונה יועבר תקציב מדינה דו שנתי על מנת להבטיח את יציבות המשק ושיקום הכלכלה.

לכחול לבן יהיה וטו על כל חקיקה והחלטת ממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מציין אותו גורם כי בנוגע לשמירה על הדמוקרטיה – תיק המשפטים, התקשורת והתרבות יהיה בידי כחול לבן.

כמו כן, גנץ מקבל מהרגע הראשון מעמד של ראש ממשלה ולא ניתן להעלות שום נושא לסדר היום ללא אישורו. מינויים בכירים המובאים לממשלה יוקפאו לחצי שנה ויובאו בהמשך רק בהסכמה. עוד סוכם בין הצדדים, עניין שהיה במחלוקת, כי יו"ר הכנסת לא יהיה יולי אדלשטיין.

ועדת השרים לחקיקה תהיה בהובלתו של שר המשפטים מכחול לבן.

עוד סוכם כי במידה ונתניהו מפזר את הכנסת – בני גנץ נכנס לתפקידו, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר.

בעניין תוכנית המאה של טראמפ, התוכנית תקודם באחריות תוך שמירה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל והיציבות באזור.

בנוסף, יוקם קבינט פיוס בראשות גנץ ונתניהו שיפעל לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית.

יריב לוין שהיה בצוות המשא ומתן של הליכוד אמר כי "לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת ח״כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שנוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

Back to top button