חדשות הארץמבזקים

יועמ"ש הכנסת לבג"ץ: יש לדחות את עתירת הליכוד וח"כ מיקי זוהר

תגובה מקדמית מטעם היועץ המשפטי לממשלה, הוגשה כעת (רביעי) לבג"ץ, במסגרת העתירה הנוגעת ליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון.

בתגובה, שהוגשה באמצעות מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד ענר הלמן, ועו"ד אודי איתן, מודגש כי העותרים לא ביקשו כל סעד המופנה אל היועץ המשפטי לממשלה, ומשכך הוא אינו מוצא לנכון להוסיף בעניין, בפרט בשים לב לכך שמדובר בסוגיה המצויה בלב שיקול הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, ונוגעת לתחומי הליבה של פעילות הכנסת.

התגובה כוללת התייחסות לעניינה של בת זוגו של עו"ד ינון, עו"ד עמית מררי, לתפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) באופן כללי וכן בהקשר של תיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה. למען הסר ספק, בתגובה צוין כי עו"ד מררי אינה עוסקת בכל עניין הקשור לבקשת החסינות של ראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, בתגובה שהגיש היועץ המשפטי לכנסת לבג"ץ הוא מבקש לדחות את העתירה של חה"כ מיקי זוהר ומפלגת הליכוד נגד חוות דעתו העוסקת בשאלת האפשרות לקיים דיונים בבקשות חסינות בתקופת פגרת בחירות, וזאת בשל טענה לניגוד עניינים שבו הוא כביכול מצוי נוכח העובדה שבת זוגו משמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי).

בתגובה הובהר כי טענת "ניגוד העניינים" משוללת כל יסוד, וזאת הן משום שחוות הדעת האמורה אינה עוסקת כלל בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה וצוותו במסגרת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, והן משום שאינה עוסקת בפרוצדורה של דיוני החסינות עצמם שיתקיימו בוועדת הכנסת (ככל שתוקם). חוות הדעת עוסקת בנושאים פנים-פרלמנטריים מובהקים, הקודמים לדיון בבקשת החסינות עצמה, ואשר לייעוץ המשפטי לממשלה אין עמדה בהם.

עוד צוין בתגובה כי טענת "ניגוד העניינים" הועלתה רק לאחר הוצאת חוות דעת שמסקנתה אינה לשביעות רצונם של העותרים, וזאת על אף שכל הפרטים הרלוונטיים לניגוד העניינים הנטען פורסמו בציבור פעמים רבות בהקשרים שונים בעבר ומוכרים היטב לעותרים. עובדה זו מעידה על כך שכל מטרתה של הטענה היא לפגוע בלגיטימיות של מוסד היועץ המשפטי לכנסת ולהרתיעו באופן אישי מלמלא את תפקידו לפי מיטב שיפוטו וללא חשש, ולנסות בדרך זו להביא לביטולה של חוות הדעת.

כפי שהודיע היועץ המשפטי לכנסת עוד בטרם הוגשה העתירה, למען הזהירות ובשל החשש ממראית עין של ניגוד עניינים, לא היה בכוונתו מלכתחילה להשתתף או לעסוק בדיוני החסינות עצמם, לרבות בשאלות הפרוצדורליות שיתעוררו במהלך דיונים אלה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח