בידורמבזקיםמשפטי/פלילי

השחקן משה איבגי הורשע בביצוע מעשה מגונה

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (חמישי) את השחקן משה איבגי בשתי עבירות של מעשה מגונה שביצע בשתי הזדמנויות שונות, באישה שעבדה עימו בהפקות שונות, לאחר שקבע כי עדותו של איבגי "פתלתלה ומתחמקת" ואינה ראויה לאמון.

בצד זאת, איבגי זוכה מחמת הספק מעבירה נוספת של מעשה מגונה, על אף שביהמ"ש קבע כי גרסתה של המתלוננת ג' נמצאה מהימנה יותר מזו של הנאשם. ביהמ"ש ציין כי באישום זה החשד נגד איבגי "נותר על כנו ולא הוסר", אולם נותר "חלל ראייתי" שאינו ניתן לגישור ושאינו מאפשר להרשיעו, כמסקנה אחת ויחידה, ומעבר לספק סביר.

כן זוכה איבגי מעבירה של הטרדה מינית כלפי אישה שלישית, לאחר שנקבע כי אמנם התביעה הוכיחה את המעשים שיוחסו לנאשם, אך ביהמ"ש סבר שעל אף שדבריו של איבגי למתלוננת חצו את גבול הטעם הטוב והיו "בזויות ונקלות", אין לראות בהם משום "הטרדה מינית" כמשמעותה בחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביחס לאישום זה נכתב בהכרעת הדין: "הבטן מתהפכת והבשר נעשה חידודין חידודין למקרא אמרותיו של הנאשם ל-ד', במהלך אותו מפגש אקראי ביניהם בסוף חודש דצמבר 2013. לא כך ראוי לבן תרבות אחד לפנות לבן שיחו, ודאי לא כאשר בן השיח מספר אודות פגיעה מינית שעבר בילדותו. שפת הביבים הזו, המתארת אקטים מיניים בלשון בוטה ומכנה איברי מין בכינויי רחוב – שמורה לאחרון גסי הרוח ויושבי הקרנות, ולא לאחד מבין בכירי שחקני הקולנוע והתיאטרון בישראל…".

ביהמ"ש דחה בהכרעת הדין את הטענות כאילו מי מהעדים הושפע מ"אג'נדת Me Too" או מאווירה תקשורתית כלשהי. כן דחה את טענת איבגי כי חקירת המשטרה נגדו היתה מגמתית או מוטה, וקבע כי "צוות החקירה פעל באופן הגון וענייני".

פרקליטות המדינה הדגישה כי היא רואה בחומרה רבה כל פגיעה בנשים בהקשר של מיניותן, בין אם במעשים ובין אם באמירות מבזות ומשפילות, ותמשיך לפעול בנחישות נגד מי שבוחרים לבצע עבירות מין ולנצל את כוחם ומעמדם.

הפרקליטות הודיעה כי תלמד את הכרעת הדין על נימוקיה ותשקול את צעדיה.

2 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח