מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ דחה על הסף עתירה להדחת ראש הממשלה נתניהו

עתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון סולקה על הסף לאור אי מיצוי הליכים.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

עו"ד נועם קוריס – סוגיות משפטיות ב – ישראל היום!

מדיניות פרטיות

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דן בעתירה זו שביקשה להורות לראש ממשלת ישראל (המשיב 1) להתפטר מתפקידיו כראש הממשלה; שר הבריאות; שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; שר התפוצות; וממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר, או להורות לו להודיע על נבצרותו הזמנית ממילוי תפקידו כראש הממשלה.

לחלופין ביקשה התנועה לאיכות השלטון כי בג"צ יורה לממשלה (המשיבה 2) "למנות ממלא מקום לראש הממשלה מבין השרים שהם חברי כנסת"; או כי נורה ליועץ המשפטי לממשלה (המשיב 3) להודיע לראש הממשלה על נבצרותו הזמנית ממילוי תפקידו ועל כך ש-"עליו להתפטר מכל תפקידיו בממשלה", לשון העתירה.

כל זאת בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים, אשר פורסמה בערב יום חמישי האחרון, ה-21.11.2019.

כעולה מהעתירה, עוד בטרם הוחלט על הגשת כתב האישום, פנתה העותרת ביום 18.11.2019 למשיבים בדרישה כי "אם וכאשר" יוחלט על הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה – יתפטר מתפקידיו האמורים.

לטענת העותרת, טרם התקבל מענה לפניות אלו עד כה.

בג"צ קבע שדין העתירה להידחות על הסף מחמת אי-מיצוי הליכים.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה פורסמה לפני כשלושה ימים. משפורסמה ההחלטה, היה על העותרת לפנות בעניין פעם נוספת למשיבים – ולא להסתפק בפנייתה המוקדמת אליהם מספר ימים לפני שהוחלט על הגשת כתב אישום.

זאת, על אחת כמה וכמה לנוכח האמור בעתירה כי "מספר שעות" לפני הגשתה "פורסמה ידיעה לפיה המשיב 1 מתכוון להעביר מידיו את ארבעת תיקי השר בהם הוא מחזיק", באופן אשר עשוי לייתר באופן חלקי את הסעד המבוקש.

בנסיבות אלו, ראוי היה כי העותרת תפנה בשנית למשיבים על מנת לקבל את תגובתם לסעדים המבוקשים על-ידה בשלב זה.

אשר על כן, העתירה נדחתה ומשלא נתבקשה תגובה, לא נקבע צו להוצאות.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק דיני אינטרנט, פרטיות ובייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

2 תגובות

Back to top button