מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ תקף את נתניהו: "המדינה לא שלך, שחרר אותה מעניבת החנק"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ שוחח הערב (רביעי) עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין והודיע לו כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה.

גנץ אמר לנשיא כי הוא מחויב גם ב-21 הימים שנותרו להמשיך ולעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל. גנץ הודה לנשיא על הסיוע בתהליך וביקש להמשיך ולהיעזר בו גם בהמשך הדרך.

בהמשך הערב, נשא בני גנץ דברים והתייחס לכישלונו בהרכבת ממשלה. גנץ הדגיש כי "בשבועות האחרונים עשינו מאמצים כבירים בכדי להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית, בדיוק כפי שאזרחי ישראל בחרו. ממשלה שתשרת את כולם – דתיים וחילונים, יהודים וערבים. אלו שהצביעו כחול לבן, ואלו שלא. אבל הקמת ממשלה אינה רק משימה טכנית של חיבור אצבעות לרוב. הקמת ממשלה היא שליחות ערכית ומוסרית, היא שליחות היסטורית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ ציין כי "מהיום בו נכנסתי לחיים הציבוריים התחייבתי לא להפנות עורף לערכים הבסיסיים עליהם התחייבתי בפניכם. לא להפנות גב למוסר האנושי הבסיסי של כבוד לאדם, גם אם הוא יריב פוליטי. ולא לראות בשליחות ההיסטורית כלי להגשמת צרכים אישיים. ב- 28 הימים האחרונים הפכתי כל אבן, וסילקתי כל גרגר חול בניסיון להקים ממשלה המביאה למדינת ישראל מנהיגות של כבוד, מנהיגות של מוסר ושל ערכים. מנהיגות שנשכחה."

גנץ תקף בנאומו את נתניהו על הבלוק שהקים בכדי למנוע את הקמת הממשלה ואמר: "מול האבנים שהפכתי בכדי להגיע לאחדות ופיוס, הוצב "בלוק" המתעקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד לפני טובתם של החולים השוכבים במסדרונות. מול גרגרי החול שסילקתי הוצבה "חומת מפסידים" המתעקשים למנוע מאזרחי ישראל להקים ממשלה בראשות אלו שניצחו ולצעוד לעידן של שפיות ויציבות פוליטית. זהו מהלך מסוכן, ראשון מסוגו בתולדות המדינה, למנוע מאזרחי ישראל במשך למעלה משנה לכונן את השלטון שבחרו בו ברוב קולות ברור ומוחלט, ולהתבצר בממשלת מעבר כבר למעלה משנה. "

גנץ הוסיף כי "מעל חשבונות אישיים וגורל אישי של מנהיג כזה או אחר עומד הריבון, עומד העם, והעם בחר בי ובחבריי להנהגת "כחול לבן" להוביל את ישראל. מעל העם לא עומד אף ראש מפלגה. לא מפלגה חילונית ולא מפלגה חרדית או ערבית. אין לאף אדם זכות למנוע מהעם את בחירתו, ואין לאף ראש מפלגה זכות לומר לעם: האינטרס האישי שלי קודם לאינטרס שלכם. מאז שנכנסתי לחיים הציבוריים הוכחתי שאינני מתקפל מול איומים מכל סוג שהוא. לא איומי בחירות ולא איומים בממשלות אלטרנטיביות. חיי כלוחם וכמפקד לימדו אותי לעמוד זקוף על דעתי ועל שליחותי. שום פיתוי לא קונה אותי ושום איום לא מפחיד אותי. דרשתי מראש המפלגה שהפסיד בבחירות לנהל מולי משא ומתן ישיר, בכבוד ובאופן ענייני. בתגובה, קיבלתי ממנו וממקורביו: גידופים, קריאות נאצה וסרטונים ילדותיים שאינם מתאימים לרוח הישראלית, שלא מתאימים למוסר היהודי, שהם חלק מ"מנת רעל יומית" המוזרקת לחברה הישראלית יום יום, מפלגת אותה ומרעילה אותה. זהו חלק מקמפיין שנאה והסתה שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בשלטון מעבר בניגוד לרצון הבוחר. נתניהו צריך לזכור: בישראל- עדיין יש דמוקרטיה, גם אם היא פחות מדברת אליו." אמר יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.

הוא מוסיף כי "היה עליו להפנים שתוצאות הבחירות מחייבות אותו לנהל משא ומתן ישיר, ללא בלוקים וללא גדרות הפרדה. אלו מהווים ניסיון בוטה ואלים למנוע מהבוחר את הכרעתו הדמוקרטית. רוב העם הכריע בעד ממשלת אחדות ליברלית בראשות כחול לבן. רוב העם בחר להחליש את כוחם של הקיצוניים ורוב העם בחר ללכת בדרך שונה מזו שנתניהו הנהיג בשנים האחרונות. אני לא מוכן לשתף פעולה עם ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצוניים, אני לא מוכן להיות שותף לכפיית אג'נדה קיצונית על רוב העם שבחר אחרת. ואינני מוכן גם לקבל דה לגיטימציה של אף ציבור בישראל. "

צילום: אלעד מלכה

גנץ הבהיר, "הייתי נכון לפשרות מרחיקות לכת כדי לכונן ממשלה יציבה ומאחדת. לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן וחלקכם אף היה כועס עלי אבל טובת ישראל לפני הכל. מעל כל שיקול אחר. גם היום אני פונה שוב לנתניהו: ישראל חשובה וחזקה ממך. בחירת אזרחי ישראל חשובה וחזקה מכל בלוק ומכל גדר הפרדה פוליטית. קמפיין השנאה שאתה מלבה כבר גרם לאסון כבד בעבר, והניסיון לשסות איש באחיו לא יצליח לך. לא נאפשר לך להצית מלחמת אחים. נתניהו, גם לסבלנות שלנו מול זריעת השנאה יש גבול."

גנץ התייחס לימים הבאים רגע לפני שמדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה ואמר כי "נותרו כעת 21 ימים כדי לממש את ההכרעה הדמוקרטית.
אלו 21 ימים גורליים שבהם תיבחן הדמוקרטיה הישראלית במבחנה החשוב ביותר. גם בימים אלו אעמיד את עצמי ואת לוח הזמנים שלי למשא ומתן ישיר, ענייני ומהיר כדי לכונן ממשלה שתוציא את ישראל מהשיתוק הטוטאלי שכפו עליה "בוני הבלוקים". שתוציא אותה מהשיתוק הבטחוני, המדיני, מהפקקים האיומים. שתוציא את החולים מהמסדרונות ואת התעשיה מהמיתון המאיים להשתלט עליה. נתניהו – המדינה היא לא שלך. המדינה גם לא שלי. המדינה היא של אזרחיה. שחרר את המדינה מעניבת החנק, וכנס למשא ומתן ישיר כעת. אתה מוליך אותנו להתנגשות מסוכנת שבסופה מחיר היסטורי כבד שאתה ורק אתה, תהיה אחראי לו."

לסיכום אמר גנץ: "שלמה המלך אמר בספר מִשְלֵי: "בְּאֵין חָזוֹן יִפָּרַע עָם". עם ישראל זקוק למנהיגות עם חזון ולא למנהיגות עם חסינות. מנהיגות שסוללת כבישים לטובת העם, ולא מסלול עוקף חקירות לטובת עצמה. מנהיגות בעלת חזון חברתי לעבוד למען העם. מנהיגות שאינה שקועה בבוץ המשפטי שלה עצמה, אלא שקועה כל כולה בטובת העם. ואם בסופו של יום נידרדר בגללך לבחירות, אזרחי ישראל מימין ומשמאל, שנמאס להם מהמצב הקיים ילכו איתנו, אנחנו ננצח ונרכיב ממשלת פיוס לאומית רחבה וחזקה. בסופו של יום- השפיות תנצח."

2 תגובות

  1. אים לא יהיו ויתורים , משתי המפלגות ; העם ילך לבחירות נוספות , עים תוצאות זהות .

  2. מומלץ לעשות מאמץ , לוותר , ככל האפשר ; מכיוון שבחירות פעם נוספת ; יביאו לתוצאה דומה .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח