חדשות הארץמבזקים

שר המשפטים הפר צו איסור פרסום וחשף פרטים מחקירת חפץ

שר המשפטים אוחנה במליאת הכנסת: המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט, כך נוצרת שחיתות שלטונית.

שר המשפטים אמיר אוחנה השיב במליאת הכנסת על הצעה לסדר בנושא "ההשתלחות בפרקליטות ושביתת המחאה של הפרקליטים" והתייחס לפרסומים האחרונים בדבר חקירתו של ניר חפץ, שהובילה אותו לחתום על הפיכתו לעד מדינה.

השר אוחנה אמר במליאת הכנסת כי "מביאים אישה צעירה שאין לה שום קשר לחקירותיו של רוה"מ ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות ופולשניות על טיב הקשר בינה ובין העד. לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון ואומרים לו: "ניר אנחנו יודעים הכול אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה". או אז ניר נכנע חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

אוחנה מוסיף כי "הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים, הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה תפורה מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים. אני רוצה להזכיר לכם החקירה הסתיימה אין מה לשבש. כשהעיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת, משיב היועץ המשפטי לממשלה שאיננו מכיר את פעולת החקירה הזו וכעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת?"

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

השר אוחנה תיאר מספר פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית.

סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק."

בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת ולפיהם שר המשפטים אמיר אוחנה הפר את צו איסור הפרסום, הובהר מטעמו של השר אוחנה כי "אין כל אמת בדיווח לפיו השר עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

2 תגובות

  1. שר משפטים מתנהל כמו עבריין …למה אני לא מופתע ?
    נתניהו פועל ומצליח להרוס פה את הכל …צעד אחרי צעד..בנחישות ויסודיות

    לא אתפלא אם גם צמרת צה"ל תהיה הקורבן שלו , אחרי המשטרה ,הפרקליטות, היועמ"ש ובתי המשפט .

  2. אוחנה תותח….נכון לפרסם לציבור את זה. זה חמור מאוד מה שעשו החוקרים….פסול ללא כול שאלה. זה שהפרקליטות נתנה ונותנת לזה הכשר…..כולל היועמש…..זה ממש מפחיד….קורה משהוא חמור……זה מראה שלא היה פיקוח לא היה שום משהוא שיגיד חברה….כך לא חוקרים…כך לא מתנהגים….אסור…אסור….אסור. תתביישו.

Back to top button