חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "פיתחנו את מה שהיינו צריכים – נשקים להתקפה ולהגנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) דברים בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

נתניהו אמר בנאומו כי "הדרך היחידה להבטחת העתיד היהודי, התנאי ההכרחי להבטחת מצבם של היהודים, הוא הבטחת העתיד של המדינה היהודית. אני מאמין שלמדינה היהודית יש את האחריות לקהילות היהודיות בעולם."

נתניהו ציין כי "אתמול אישרה הממשלה פה אחד את המינוי שלי לשר התפוצות. אני מתכוון להעביר כסף מהמשרד הזה למטרת הגנה על הקהילות היהודיות מהאנטישמיות האלימה ההולכת וגדלה ולכך הכסף יועבר. והוא כבר עבר. אך כמובן יש לנו אתגרים אחרים, להתמודד עם הרוח הרעה של האנטישמיות, לעודד ולדרוש מממשלות בעולם להילחם בה, ולשתף איתן פעולה במלחמה באנטישמיות. לעודד את השפה העברית, הזהות היהודית, את הקשר לישראל אשר קריטי לעתיד המדינה היהודית. אם מוחקים את מדינת ישראל, אין עתיד יהודי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו התייחס לאיום האיראני וציין כי "איראן רוצה לפתח טילים מדויקים אשר יכולים לפגוע בכל מטרה בישראל בדיוק של 5-10 מטרים, והיא עושה זאת. איראן רוצה להשתמש באיראן, עיראק, סוריה, לבנון ותימן כבסיסים לתקיפת ישראל, בטילים סטטיסטיים ובטילים מדויקים. זו היא סכנה גדולה מאוד. על מנת להתמודד עם הסכנה הזאת עלינו לעשות שני דברים: קודם כל עלינו להתאחד, כי בעת סכנה אנחנו מתאחדים. זה לא ספין פוליטי, זו לא עוד אמירה, זה דבר אמיתי שקורה, כאשר מאזן הכוחות במזרח התיכון משתנה."

נתניהו הדגיש כי "עלינו להיות חזקים. וכדי להיות חזקים עלינו להיות מאוחדים כעם, מאוחדים ברוח, מאוחדים במסע שלנו להבטיח את עתיד הביטחון של המדינה היהודית והעם היהודי. אבל כדי להיות חזקים, עלינו להיות חזקים צבאית, וכדי להיות חזקים צבאית עלינו להסיט עכשיו כספים מהתחומים האזרחיים לתחומים הצבאיים. קשה מאוד לעשות את זה. אתה יכול לעשות את זה בזמן משבר, כשדברים, אשר כולם יכולים לראות, קורים או שאתה יכול לעשות את זה בציפייה להימנע מהמשבר, וזה מצריך ממשלה רחבת כתפיים. זה מה שאנו זקוקים לו היום."

צילום: קובי גדעון, לע"מ

"עלינו לשנות את סדר העדיפויות עכשיו, כי הדבר הראשון שעלינו לעשות, הוא להבטיח את הביטחון וההגנה של המדינה היהודית. זה נמצא ביכולותינו. יש לנו את התחכום, כבר פיתחנו את מה שהיינו צריכים – נשקים להתקפה ולהגנה." הבהיר ראש הממשלה.

"אך אנו זקוקים להרבה, אנו נהנים מהידידות עם ארה"ב בברית יציבה. אך עלינו לזכור את העיקרון, אשר אותו אני מבטא שוב ושוב בכל שנה בתקופתי כראש ממשלת ישראל – ישראל חייבת להגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. וזה מצריך עכשיו מחויבות לאומית רחבה, לחמש את מדינת ישראל, כדי שנוכל ללהגן על עצמנו, בעצמנו מכל איום. לכן אנו זקוקים לממשלת אחדות לאומית." סיכם נתניהו.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

2 תגובות

  1. מי מונע ממך , חוץ ממך אישית להצטרף לממשלת אחדות , תפסיק עם ההתנהגות חסרת האחריות שלך , תלכו אתם וכחול לבן .בלי כל הנספחים .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח