מבזקיםתאונות דרכים

יום קטלני בכבישי הארץ – ארבעה הרוגים בתאונות דרכים

יום שישי ארור בכבישי הארץ. מאז שעות הבוקר נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות דרכים. התאונה הקטלנית אירעה סמוך לשעה 08:00 בבוקר בכביש 20 כאשר נחמן יוסף מרקוביץ', צעיר חרדי בן 24 משכונת רמת בית שמש ג', שעמד בצד הדרך עם רכבו וככל הנראה נפגע מרכב חולף סמוך למחלף שמריהו לכיוון צפון ונהרג. צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו. מרקוביץ' השאיר אלמנה צעירה ושני ילדים.

פראמדיק מד"א אלעד דרעי סיפר: "על הנתיב הימני של הכביש שכב הפצוע, גבר בשנות ה 20 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלות בכל חלקי גופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

צילום: דוברות מד"א

בערלה יעקובוביץ מתנדב זק״א שטיפל בזירה, אמר: "מדובר במקרה חריג וקשה. בחור צעיר חרדי בן 24 נתקע עם רכבו בתעלה שבצידי הכביש ויצא על הכביש הסואן ככה״נ כדי לבקש סיוע מעוברי הדרך, רכב שחלף במקום פגע בו בעוצמה. כשהגעתי לזירה ראיתי רכב פרטי תקוע בתעלה שבצידי הכביש, בסמוך על הכביש הראשי שכב הצעיר ללא הכרה כשהוא סובל מחבלות קשות בגופו, צוותי מד״א עשו פעולות החייאה ממושכות שבסופם נאלצו לאשר את מותו במקום, מתנדבי זק״א מרחב שרון טיפלו במשך מספר שעות בכבוד המת בזירה הקשה. נסיבות התאונה נחקרת ע״י המשטרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוחני תאונות דרכים שהוזעקו למקום התאונה פתחו בחקירה. בתחילה עלה חשד שמדובר בתאונת פגע וברח. בבדיקת הרכב החשוד בו נסעו זוג לצילומי החתונה שלהם, לא נמצאו סימני פגיעה ובמשטרה נבדק החשד כי כנראה הצעיר נפצע בתאונה עצמית מוקדם יותר ונעצר בצד הדרך כדי לבקש סיוע אך מת מפצעיו.

הצעיר שנהרג נחמן יוסף מרקוביץ'
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין

בשעה 12:30 הוזעקו צוותי מד"א לרחוב אשר וינר בירושלים בעקבות דיווח על תאונת דרכים בין אופנוע ורכב פרטי. חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו בזירת התאונה את רוכב האופנוע כבן 30 והעניקו טיפול רפואי לשלושה נפגעים, ביניהם 2 ילדים שפונו לבית החולים שערי צדק כשמצבם קל.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד״א, יוסף חיים ישראלי, סיפר: ״רוכב האופנוע שכב במרחק גדול מזירת התאונה, פראמדיק ורופאה מתנדבי מד״א שהיו במקום וראו את התרחשות התאונה מיהרו להגיש לו טיפול רפואי, אך הוא היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, ולצערינו נאלצנו לקבוע את מותו במקום. בנוסף, גבר ושני ילדים שהיו ברכב הפרטי פונו על ידינו לבית החולים כשמצבם קל״.

צילום: תיעוד מבצעי מד״א
צילום: נתן קניג

כחצי שעה לאחר מכן הוזעקו צוותי מד"א לכביש 8544 בקטע הכביש בין קיבוץ תובל לדיר אל אסד בגליל בעקבות דיווח על רוכב אופניים חשמליים בן 15 שנפגע מרכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את הרוכב, חאלד אחמד דבאח מדיר אל-אסד כשהוא במצב קשה מאוד למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך כדי פעולות החייאה, אולם בדרכו לבית החולים הוא מת מפצעיו ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א מיכאל בביונשוב סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הנער שרכב על האופניים החשמליים שכב על סלעים בתחתית המדרון במרחק של כ 30 מטר מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי החילוץ לכביש הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. 2 מנוסעי הרכב שהדרדר לתעלה והתהפך על צידו טופלו בשטח ופונו לבית החולים כשמצבם קל."

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי "לבית החולים הובא נער בן 15 ללא רוח חיים, לאחר שנפגע בתאונת דרכים בסמוך לדיר אל אסד, בעת שרכב על אופניים חשמליים. הנער, תושב דיר אל אסד, שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, נפגע באורח אנוש ומת כאמור בטרם הגיע למרכז הרפואי. שלושה פצועים נוספים מהתאונה, שמצבם קל, עוברים בדקות אלו בדיקות בחדר המיון."

בוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל אספו ממצאים בזירה ונפתחה חקירה לבירור נסיבות התאונה.

שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: דוברות המשטרה
הנער שנהרג חאלד אחמד דבאח

בשעה 16:34 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על רכב פרטי שפגע ברוכב קורקינט חשמלי בשדרות הנשיא וייצמן באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה ברוכב הקורקינט החשמלי, נער כבן 15 שנפצע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים אסותא בעיר, שם נקבע מותו.

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א אליעזר שליסר, סיפר: "על הכביש שכב הנער לצד הקורקינט החשמלי עליו נסע. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

צילום: דוברות מד"א

2 תגובות

  1. משטרת ישראל צריכה להגביר את העכיפה בכבישים ,ולהטיל עונשים חמורים של עשרות אלפים ואולי אף שלילת רשיון זמני,אולי כך יחכימו ויחשבו היטב לפני הגברת מהירות והסחת דעת מריכוז בנהיגה

  2. הנהגים והולכי הרגל חייבים לפתח מודעות , שלהימצא בכביש , לידו , בתוך הרכב , או מחוצה לו ; זה שונה לגמרי מאשר להיות בשימחה משפחתית , או בסיפריה , או באסיפת הורים בבית ספר; ואז יהיה סיכוי שיהיו הרבה פחות תאונות .

Back to top button