אינטרנטמבזקים

"אני יודע שאתה הומוסקסואל שנסחט על ידי הממשלה שלך"

ארגון בצלמו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלביט: "יש לפתוח בחקירה לסחיטה באיומים ונסיון פגיעה בחיי אדם כנגד נעם רותם, לאחר שאיים על מוחמד סעוד בלוגר אזרח סעודיה אוהד ישראל כי יחשוף את זהותו המינית. דבר חמור שיכול להביא למותו במדינתו"

אזרח סעודיה בשם מוחמד סעוד הידוע בחיבתו לישראל, לא מצא חן כנראה בעיניו של נעם רותם, אקטיביסט ומומחה סייבר. כאשר זה החליט להלך אימים על "הבלוגר הסעודי". בהתכתבות חד צדדית של רותם למול סעוד אמר כי לא כדאי לסעוד "להיכנס איתי ראש בראש" כלשונו. כאשר בתחילת הדברים מדגיש לו רותם כי הוא יודע על זהותו המינית. "אני יודע שאתה הומוסקסואל שנסחט על ידי הממשלה שלך" כתב. סעודיה הינה מדינה שמרנית ביותר. ע"פ החוק במקום עונשו של בעל זהות שכזו, הינו עונש מוות.

לאחר שפרסם ה"בלוגר הסעודי" את ההתכתבות, רותם ענה בתגובה בטוויטר: "ראשית, אני שמח שהחלטת להעביר את השיחה לפלטפורמה פומבית, רק תוהה למה חיכית עד צאת השבת כדי לענות. מתחזק? שנית, בוא נדבר על הויזה שניתנה לך על ידי הממשלה הסעודית ושבעזרתה הגעת לישראל. לכמה אזרחים סעודים אחרים היא ניתנה? ולבסוף, בוא נדבר על הבוס שלך. רוצה עוד?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום (שלישי) פנה ארגון בצלמו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלביט בבקשה לפתיחה בחקירה כנגד נעם רותם בגין סחיטה באיומים ונסיון לפגוע בחיי אדם. בפנייה הובא בפניי היועמ"ש סעיף 428 לחוק העונשין הקובע כי אסור לסחוט באיומים. סעיף זה אף מרחיב וקובע ש-'איום', זה הטלת אימה בכל צורה שהיא. העונש הינו חמור ויכול להגיע למאסר של שבע שנים וזאת מבלי שהאיום התממש. במקרה שהאיום התממש, זה אף עולה יותר. בבצלמו מדגישים כי מדובר על סיפור עם השלכות לחיי אדם וכי מדובר בדבר שמחייב את התערבותו האישית של היועמ"ש עד למיצוי הדין עם העבריין.

מארגון בצלמו נמסר: "זכויות אדם זה זכויות אדם. חוק זה חוק. אנחנו דורשים מהיועמ"ש לאכוף את החוק כנגד איש השמאל הקיצוני נועם רותם שנראה לכאורה שמוכן לפגוע בחיי אדם העיקר לפגוע בישראל. אנחנו נמשיך לתמוך במי שתומך בנו ולהלחם למען זכויות אדם. מצער שח"כ ניצן הורביץ ואיציק שמולי בוחרים לשתוק. כנראה אצלם זכויות הקהילה הגאה זה פוליטי."

רותם הגיב לפני מספר ימים לתגובות בעקבות פרסום ההתכתבות שלו על ידי "הבלוגר הסעודי" ואמר: "אז אחרי כל הציוצים וההכפשות הנה העובדות והתמונה השלמה: כבר תקופה ארוכה שיובל אדם ואני נמצאים תחת מתקפה ברשת. לא נרחיב על ההיקף, העוצמות ומהות האיומים אבל שיהיה ברור – מדובר במתקפה עלינו בעידוד ולעיתים בהובלה של אזרח זר, נתין דיקטטורה אכזרית ומפירת זכויות אדם המוגדרת בחוק הישראלי כמדינת אויב וזוכה לעידוד של פרופילים ישראלים ובראשם ראש הממשלה הישראלי ובנו."

"הפרופיל, המציג עצמו כ"מוחמד סעוד", הוא חלק מתעשיית הפרופגנדה הסעודית ברשתות החברתיות עליה נכתב רבות. הוא הפציע בטוויטר לפני כשנה וחצי, במרץ 2018 ומאז "הצליח" ליצור סביבו שיח בעיקר באמצעות התחברות לפעילי מפלגה ישראלית. יחד איתו נפתחו עוד מספר פרופילים של "סעודים שוחרי ציון" שנסגרו מאז, אך את החשבון שלו בחרו להשאיר." ציין רותם.

עוד הוסיף כי "באופן מהיר ומעורר תמהון "מוחמד סעוד" חובק גם על ידי משפחת השלטון – בראשית אפריל השנה הזמין אותו ראש הממשלה להופיע באמצעות שיחת וידאו במסיבת העיתונאים אשר ערך כחלק מהקמפיין לבחירתו ומאוחר יותר "סעוד" אף הוזמן על ידי גורמים בשלטון לביקור רשמי בישראל. התקשורת והציבור בישראל כמעט ולא שאלו שום שאלה מהותית סביב הסיפור הזה – מי האיש ומה ההיסטוריה שלו? איך יתכן שאזרח סעודי עלום הצליח לקבל הזמנה רשמית ולהיכנס לישראל? ממתי השלטונות הסעודים מאשרים כניסת נתינים סעודים לישראל? אם הוא בלוגר – איפה הבלוג שלו? מה עמדותיו? ומה האינטרסים מאחורי המופע השונה והמוזר הזה? לפני מספר שבועות קיבלנו מידע ממקור אמין מאוד על הנסיבות בהן פועל "מוחמד סעוד" ואשר כאמור הגיע לארץ בהזמנת ראש הממשלה. את המידע הזה הצלחנו להצליב עם מקור אמין נוסף שאינו ישראלי."

לדברי רותם, "על פי המידע שקיבלנו מוחמד סעוד אינו אוהב ישראל תמים. הוא מופעל ולמעשה נסחט. הכניסה שלו לישראל היתה באישור המשטר הסעודי ומפעיליו שם, דבר שלא היה קורה לו היה פועל עצמאית ובניגוד לאינטרסים שלהם. אנחנו סבורים שבישראל מודעים לכך שהוא מופעל על ידי הסעודים. קלאסיקה של "בובת גרב" שמעבירה מסרים לציבור הישראלי ומחזקת את הציר שישראל מנסה לבנות. כך משומקום הפציע אדם זר, נתין מדינת אויב, שמימי חייו לא הצביע בבחירות, לא גדל בדמוקרטיה ולא יודע מהי – פתאום מעורב עמוקות בפוליטיקה הישראלית ומעביר מסרים התומכים אך ורק בשלטון הימין ונתניהו. "סעוד" מוצג בתקשורת הישראלית כ"בלוגר" למרות שאין לו בלוג והוא לא כותב בשום מקום ברשת או מחוצה לה. הוא גם מדבר וכותב בדרך כלל עברית שבורה ועילגת, אך מדי פעם מפרסם ציוצים בעברית רהוטה, ואלה תמיד בנושאים מסוימים מאוד. מכאן, לא בלתי סביר להניח שגורם דובר עברית מסייע לו בפעולתו."

"ועכשיו להודעה הפרטית שנשלחה על ידינו" מסביר רותם, "את מה שקדם להודעה שנשלחה על ידי לא ראיתם ולעת עתה גם לא תראו – אבל בזמן האחרון מישהו שם חצה את הגבול באופן מאוד ברור. ביום שישי הנכס הסעודי המשיך בתקיפה שלנו, כפי שעשה פעמים רבות בעבר. הודעה פרטית שנשלחה אליו הזהירה אותו שאנחנו יודעים מה עומד מאחורי הפעלתו. באותה הודעה אגב – גם הוצעה עזרה.למרות שקרא את ההודעה, במהלך כל השבת הוא לא ענה. רק כשיצאה השבת בישראל, לעניות דעתנו לאחר התייעצות עם גורמים ישראלים, בחר לפרסם את ההתכתבות החד צדדית."

"עכשיו ככה: כן, יכולתי להתנסח אחרת – בזהירות יותר, ברמיזה, באופן שמכבד ומבין את המצוקה שבה גם הוא נמצא. אבל שיהיה ברור – למרות שאנחנו מודעים לנסיבות חייו העגומות מזה תקופה, בשום אופן לא תכננו לפרסם את המידע אודותיו, גם אם היה הדבר ממשיך ופוגע בנו." מציין רותם.

לסיכום אמר רותם, "יובל ואני עושים כל מאמץ להחזיק בסטנדרטים אתיים גבוהים מאד. הוכחנו זאת יותר מפעם אחת. הודעה אליו נשלחה בפרטי. אליו בלבד. אין שום סיכוי שהיינו מפרסמים את המידע אם לא היה הוא עושה זאת קודם. שנים שאנחנו נלחמים בפרקטיקות האלה, המופעלות על ידי משטרים חשוכים ברחבי העולם (וגם על ידי ישראל) ולא היינו לוקחים בהן חלק תמורת שום הון שבעולם. מקרים רבים בעבר הראו ששיתוף פעולה עם גופי ביטחון, אם בהסכמה ואם בכפייה, הסתיימו תמיד לרעת ה"נכסים". אז כל מעריצי "מוחמד סעוד" דעו: המשטר הסעודי משחק בחייו של בחור צעיר שנקלע לנסיבות קשות וישראל משתפת עם זה פעולה. אסור לעודד את ההתנהלות הזו. אגב, מספר גופים ישראלים חקרו את פעולתו של "סעוד" ואת רשת ההשפעה סביבו, ומסקנותיהם דומות לאלה המופיעות בשרשור הזה. לא נרחיב כאן – אבל שיהיה ברור שאנחנו לא היחידים שתוהים על פעילותו."

"לסיכום: סוכן זר שזוכה לעידוד ומשותף ע"י גורמים שלטוניים ולטובתם האישית והישירה תוקף אזרחים ישראלים לאורך תקופה במה שנראה כמו השפעה-זרה על פי הספר. ומה עוד? אזרחי ישראל ומפלגה ישראלית משתפים פעולה עם סוכן משטר מלוכני-דיקטטורי שמוגדר כמדינת אויב – נגד אזרחים ישראלים אחרים, ועל מנת לקדם את מטרותיהם הפנים-פוליטיות כחלק ממה שנראה כמו קמפיין השפעה זרה נגד ישראל. נשמע מוכר? צר לנו מאוד כלפי כל מי שנפגע או תופס את ההתכתבות החלקית שנחשפה כלפיו כפוגענית ומסוכנת. אנחנו מבינים שזה אכן נראה כך במבט ראשוני. מנגד – לא נשב בשקט כשסוכנים זרים תוקפים אותנו. אנחנו מאמינים בזכויות אדם ונשמור עליהן – כל מה שאנחנו מבקשים הוא שגם אתם תתחילו לפעול, לשאול שאלות, ולא לקבל את הנרטיב התעמולתי כפי שהוא."

3 תגובות

  1. אבל סוכני הBDS הפועלים בארץ זה בסדר מבחנתך. וגם סוכני הקרן החדשה זה בסדר.
    בקיצור צביעות קןרנת מעור פניך.

Back to top button