חדשות הארץמבזקים

"אלוף הפיקוד פדן – חזור בך, תפקיד הצבא להילחם במחבלים"

נריה זארוג קיבל לאחרונה שימוע לצו מנהלי המרחיק אותו מביתו. אשתו מרים מספרת על הסיבה לצו לדעתה, על החיים בגבעה וקוראת לאלוף פיקוד נדב פדן שלא לחתום על הצו.

מרים זארוג (21), בעלה נריה ו-2 ילדיהם גרים בגבעת קומי אורי הסמוכה ליישוב יצהר שבשומרון. מרים מטפלת הוליסטית ומגדלת את הילדים בחינוך ביתי, נריה לומד בכולל שנמצא במקום ורועה את עדר העיזים של המשפחה. לאחרונה קיבל נריה שימוע לצו מנהלי האוסר עליו לשהות ברחבי השומרון ובנימין וכן אוסר עליו ליצור קשר עם 16 מחבריו.

מרים אשתו מספרת מה היא סיבת הצו לדעתה, ופונה לאלוף פיקוד בדרישה למנוע את מתן הצו 'המיותר והמתנכל' לדבריה "הגענו ל'קומי אורי' לפני למעלה משנתיים, בשביל ליישב את הארץ, בתקופה כאן הספיקו להרוס לנו את הבית ולנסות להכניע אותנו בכל מיני דרכים. הצו הזה הוא ממש התנכלות, זה פשוט להיטפל למי שקל להיטפל אליו, במקום לטפל בסכנה האמיתית ולשמור על האזרחים, מביאים לנו צווים מנהליים חסרי כל הסבר ושוללים מאיתנו את החופש, מנתקים אותנו מהבית, החברים וממקומות העבודה. זו פשוט התנכלות בשם חוק מימי הבריטים" אומרת מרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אברהם שפירא

את עדר העיזים של המשפחה הם רכשו לפני מספר חודשים ונריה רועה את העדר בסביבות הגבעה "את העדר הבאנו כדי לפתח את הגבעה ולשמור על השטח שהוא אדמות של היישוב. דווקא מאז שהגיע העדר והתחלנו לצאת למרעה, הפלישות לשטחי היישוב ואירועי חיכוך עם הערבים מהכפר הסמוך ירדו משמעותית, כאשר הערבים רואים שיש בעל בית לשטחי היישוב, ושיש נוכחות קבועה, הם פחות מתנכלים, וממילא זה מרגיע את האזור." מספרת מרים.

"בוקר אחד, אני הייתי בבית עם הילדים, לא הרגשתי טוב, באו פתאום חיילים לנריה, שהיה במרעה במקום הקבוע לאחר שפג תוקף של אחד מצווי ה'שטח צבאי סגור' על המקום. באו אליו 'בהוראת מח"ט אם אתה לא זז עכשיו אתה עצור' כשביקש צו, השאירו אותו במקום שעתיים עד שהמציאו צו לאחר מכן התברר כלא חוקי. בינתיים העיזים ברחו והיה צריך למצוא דרך לאסוף אותם לפני שערבים יגנבו" מספרת מרים, ומוסיפה כי "ואכן לאחר בירור עם המח"ט מסתבר כי גם הוא לא נתן שום הוראה כזאת…"

צילום: אברהם שפירא

"ההרגשה שמישהו מהגורמים הביטחוניים באזור החליט להתנכל אלינו ואני לא אומרת את זה סתם. אני מדברת על צווים פתאומיים של 'שטח צבאי סגור' בלי שום הסבר וסילוק מיידי מהמקום בלי זמן התרעה כמצווה בחוק, על עיכוב לחקירה בלי אישור ועוד." מספרת מרים.

עוד מספרת מרים על פעם אחרת שהובילו את נריה בעלה לחקירה באריאל, ועוד לפני שהתחילה החקירה, ודיבר סתם עם החוקר, הבין החוקר כי אין סיבה אמיתית לחקירה, ובאמת הוא שוחרר במקום בלי כלום. ולאחר מספר סיפורים כאלו, מגיע הצו. "לפני כ-3 שבועות זימנו את נריה לחקירה בימ"ר ש"י (יחידה מרכזית יהודה ושומרון) במעלה אדומים והביאו לו שם את השימוע לצו המנהלי, הכולל הרחקה מבנימין ושומרון לשלושה חודשים ואיסור יצירת קשר עם 16 חברים, חתום על ידי אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן".

צילום: אברהם שפירא

מרים מספרת כי לדעתה סיבת הצו היא פשוטה, המאמץ שנוקטים אנשי הגבעה על מנת ליישב את אדמת ארץ ישראל לא מוצא חן בעיני אנשים מהדרג הביטחוני. "הכל כאן נעשה בשביל ארץ ישראל ומתוך אמונה בחשיבות המצווה הזאת, ובמיוחד עכשיו. כל הבלגן מסביבנו זה פשוט כי נטפלים לעניין ארץ ישראל. נתפסים דווקא לתושבי הגבעה כי מפחדים להתעסק עם הערבים ובמקום זה מנסים לגרש אותנו מהבית" אומרת מרים.

את הראיון מסיימת מרים בפניה לאלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, שאחראי לכל המסופר ולצו המנהלי שנתינתו חתומה בידיו "אני קוראת לאלוף הפיקוד פדן חזור בך מהכוונה להוציא לנריה את הצו. תפסיקו עם מגמת ההרס וההתנכלות לתושבים שמגיעים לשמור על הארץ, תפקיד הצבא להילחם במחבלים ואויבים ולטפל בטרור האמיתי."

16 תגובות

  1. יוהן אתה איש דפוק במוח. איך אתה רוצה לישב את הארץ. אם אתה רוצה לזרוק יהודים כמוך אבל דעתם אחרת משלך. ואל תשכח השמאלנים הקימו את התיישבות ביהודה ושומרון ולא הימניים. שבת שלום וחג שמח

  2. ביגלל אנשים כמוך ושכמותך אנחנו צריכים ליכוד חזק עים ימין חזק.כדי למגר את כל השמאלניים עוכרי ישראל והבגץ שהם למען הערבים ולא למען יהודים וישראל.לכן חייבים בחירות.למגר ולהוקיע אותם זה הזמן וזה מה שהעם רוצה לישמוע שיקרה.הלוואי…….

  3. האנשים האלה אחים שלנו דיי לרחם על הערבים אם הם היו יכולים היו שחוטים את כול היהודים אחד אחד וזאת כל האמת

  4. קצת הזוי שההחלטה הזאת צריכה להיות בידיים של אנשי צבא. האנשים האלה מעולם לא יצאו לחיים האמיתיים מחוץ למסגרת. מה כבר היכולת שיפוט שלהם

  5. אתם גיבורים.מתיישבים אמיצים(קיבוצנקים)
    תמשיכו לישב את ארץ ישראל ובתנופה
    אוהבים אתכם.והאלוף והמח"ט .שיחפשו ערבים להתנכל להם.

  6. ממש, הם רק מקשים על הצבא ועל המדינה שכל הזמן צריך להתעסק איתם. כל מג'נון משיחי עולה על גבעה ואז צריך לשלוח מילואימניקים לשמור, להשקיע בתשתית וזה ים של זמן וכסף.

Back to top button