מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא"

נשיא המדינה בקלפי בפנייה לאזרחי ישראל: "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא – רק אתם המצביעים היום"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מימש הבוקר (שלישי) את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-22 בקלפי המוצבת בבית הספר ״יפה נוף״ בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל אזרחי ישראל לממש את זכותם ולצאת להצביע.

"בימים של בחירות אני נוהג לברך בחג בחירות שמח, אבל לאחרונה אנחנו חוגגים קצת יותר מדי. גם בנסיבות שנוצרו אני מבקש שלא נשכח שזהו יום חג אמיתי," אמר הנשיא בהגיעו לקלפי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא חזר והדגיש: "אני מבקש מכם, הקדישו לכך את הזמן הנדרש – זוהי חובתנו הדמוקרטית. לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא – רק אתם המצביעים היום.״

הנשיא חתם את דבריו באיחולי חג דמוקרטיה שמח ושנה טובה לכולם.

אמש (שני), פנה הנשיא לאזרחי ישראל בסרטון המסביר את חובותיו על פי חוק במסגרת תפקידו כנשיא המדינה בתום הבחירות.

מתוך דבריו: "במסגרת ההתייעצויות, אני אשאל את נציגי הסיעות על איזה חבר כנסת הם ממליצים שאטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בתום ההתייעצויות, תוך שבעה ימים לכל המאוחר, עליי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

עוד הסביר מה ניתן לעשות במקרה בו לא עלה בידי חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה: "במקרה כזה, יעמדו בפניי שתי אפשרויות שיהיה עליי לנקוט באחת מהן, וזאת תוך שלושה ימים: האפשרות הראשונה היא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על כל חבר כנסת אחר שמסכים לכך, פרט לאותו חבר הכנסת שכבר נתתי לו הזדמנות והוא לא הצליח. האפשרות השנייה, היא להודיע ליושב-ראש הכנסת שלא קיימת אפשרות להרכבת הממשלה, ואין מנוס מלצאת למערכת בחירות שלישית. אגב, דעו לכם כי במקרה שאודיע ליושב-ראש הכנסת כי אינני מוצא חבר כנסת שבידו לפי דעתי להקים ממשלה, יכולים שישים ואחת חברי הכנסת לבקש ממני להעניק לחבר כנסת כלשהו שהם תומכים בו, גם לאלה שכבר ניתנה להם ההזדמנות, את המנדט להרכבת הממשלה."

״דעו לכם יקיריי, אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי ועל פי החוק, על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן ושנימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת. אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים כולכם, אנא, ממשו את הזכות שמעניקה לנו הדמוקרטיה הישראלית שלנו וצאו להצביע!״

צילום: מארק ניימן / לע"מ

3 תגובות

  1. כי סוס מנצח לא מחליפים – בחמור כושל, צולע ומגמגם  !

    בשבילנו – רק ביבי!
    מחל !

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח